فساد؛ مانع صلح، منبع تغذیه هراس‌افگنی

نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان ضمن انتقاد از موجودیت فساد در ادارات دولتی، این پدیده را منبع تعذیه هراس‌افگنی و شورش‌گری و مانع تحقق صلح می‌داند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان به نقل از «فرانز مایکل میلبن» در خبرنامه‌ای آورده است که فساد شورشگرى را تغذیه می‌کند و روند پیشرفت صلح را، لطمه وارد می‌کند.

وی گفته است که کمپاین مبارزه با فساد سال ٢٠١٧ هیئت اتحادیه اروپا که از ١٢ مارچ آغاز شده بود، امروز (۱۲ثور) به پایان رسید و قرار است سومین کنفرانس سالانۀ اتحادیۀ اروپا تحت عنوان «تشدید مبارزه علیه فساد در افغانستان»، به تاریخ هشتم «می» سال روان در ارگ ریاست جمهورى برگزار شود.

میلبن اظهار داشت که کمپاین تازه آنها بالاى مبارزه علیه فساد تمرکز زیاد داشته و در جریان دو ماه گذشته، یافته‌های زیادی به دست آورده‌اند.

نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان معتقد است که با توجه به اقدام‌های اخیر دولت افغانستان برای کسب حمایت جامعه جهانى؛ فساد  به معضل جدی تبدیل شده که هنوز هم در ادارات دولتی وجود دارد.

این در حالی است که دولت بارها از شعار مبارزه با فساد کار گرفته است؛ اما در عملی هیچ اقدامی صورت نگرفته و این پدیده همچنان در نهادهای دولتی وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *