فساد، ظلم و بی عدالتی در کابل به فرهنگ تبدیل شده است

948F5D89-E091-496D-AE10-B04B3286EF58_cx0_cy10_cw0_w900_r1_s_r1رئیس جمهور غنی در دیدار با نماینده گان پایتخت، از کارکردای شهرداری و سایر ارگان ها در شهر کابل ابراز نارضایتی کرد، گفت که فساد، ظلم و بی عدالتی در شهر کابل به یک فرهنگ مبدل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار که شام دیروز برگزار شد، وکلای نواحی مختلف شهر کابل و نماینده گان آن ولایت در شورای ملی و شورای ولایتی حضور داشتند.

در این دیدار، شهردار و نماینده گان مردم کابل مشکلات و پیشنهادات خود را در بخش های بهبود وضعیت امنیتی، رشد متوازن نواحی مختلف، تطبیق یکسان قانون بالای همه، پاک کاری زباله و کثافات از نقاط مختلف شهر، قیریزی سرک ها و کوچه های فرعی، جلوگیری از فساد اداری و اخلاقی، حل مشکل آب آشامیدنی صحی، ایجاد سیستم کانالیزاسیون، حفظ محیط زیست و ساحات سبز، جلوگیری از آزار و اذیت هموطنان اهل هنود و توجه به بیجا شده گان داخلی مطرح کردند.

در عین حال، رئیس جمهور غنی اظهار داشت که سلسله نشست ها با اقشار مختلف مردم کابل آغاز شده تا تمام مشکلات را شنیده و راه حلی برای آنها جستجو شود.

به گفته وی، مشکلات در کابل وجود دارد و تراکم کثافات در بعضی نقاط شهر کابل یکی از آن مشکلات است که ۹۰ هزار تُن کثافت در بگرامی تجمع کرده است و قوه کار ایجاد شده تا در زمینه انتقال آن بزودی اقدام شود.

رئیس جمهور گفت که ساختار کنونی شهرداری کابل جوابگوی نیازمندی های این شهر نیست و باید وضعیت این نهاد به صورت اساسی تغییر داده شود که این تغییر، نیازمند طرح های مشخص وکلا و نماینده گان مردم است.

وی از بازسازی قصر دارالامان و انتقال اولین گروپ وزارت خانه ها به ساحه دارالامان یادآوری کرده گفت که دولت همچنان پلان اساسی بخاطر بازسازی شهر کهنه کابل بر اساس احیای معماری قدیم را روی دست دارد.

محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد که طرح اساسی دولت این است تا تمام نقاط شهر کابل به ساحات پلانی مبدل شود و به صورت جدی از غصب زمین جلوگیری شود.

Author

About Author