افزایش ۸۰ درصدی تلفات نیروهای امنیتی در کشور

مسئولان وزارت دفاع “امریکا” یا “پنتاگون” اعلام کرده اند که تلفات نظامیان افغانستان نسبت به سال گذشته، هشتاد درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بررسی اطلاعاتی که پنتاگون در گزارش خود به کنگره آورده است نشان می دهد شمار قربانیان نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی -ناتو- نیز در دوره اپریل تا سپتامبر به میزان ۵۹ درصد کاهش یافته است.

با وجود افزایش کشته شدن نیروهای افغان و میزان بالای فرسایش در ارتش کشور، این گزارش تا حدود زیادی برای نیروهای امنیت ملی افغانستان خوش بین بوده است.

در این گزارش آمده است این نیروها توانمندی خود را در حفظ دستاوردهایی که به سختی از زمان جنگ ۱۲ سال گذشته تا خروج نیروهای ناتو از خطوط درگیری به دست آمده است، ثابت کرده اند.

این گزارش همچنین هشدار می دهد بدون ادامه حمایت بین المللی پس از پایان ماموریت رزمی ناتو در پایان سال ۲۰۱۴ ، نیروهای افغانی در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

در این گزارش آمده است: اگر کمکهای جامعه بین المللی و کمکهای ناتو ادامه نیابد توان نیروهای امنیت ملی افغانستان برای پایداری پس از سال ۲۰۱۴ در معرض خطر قرار خواهد گرفت، اما با این کمکها نیروهای امنیت ملی افغانستان در مسیر درست برای دستیابی به توانمندی به منظور چیرگی بر طالبان باقی خواهد ماند

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *