فرمان رئیس‌جمهور برای توزیع زودهنگام تذکره‌های الکترونیکی

رئیس‌جمهور به تازه‌گی فرمان شش ماده‌ای صادر کرده است که بر اساس آن روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی هرچه زودتر آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای که امروز (۲۵ثور) در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، گفته است که این فرمان دو روز پیش صادر شده است.

در خبرنامه آمده است که بر اساس این فرمان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری و داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه مسؤولیت نظارت از پروسه توزیع تذکره الکترونیکی را خواهند داشد.

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که این فرمان به منظور سرعت بخشیدن در روند صدور تذکره‌های الکترونیکی صادر شده‌ است.

بر اساس این فرمان شش ماده‌ای باید «برنامه توزیع تذکر‌ه‌های الکترونیک، پلان عملیاتی، تفتیش امور مالی و اجرایی، ایجاد کمیته رهبری، تأمین شفافیت در پروسه استخدام و مکلفیت و گزارش‌دهی این پروسۀ ملی» تطبیق شود.

ریاست جمهوری همچنین به وزارت‌های داخله، مخابرات و تکنالوژی و مالیه وظیفه داده است مسوولیت تامین تجهیزات و مصارف مالی آن را به عهده گرفته و به سرعت پیگیری کنند.

ریاست جمهوری مسوولیت تطبیق برنامه توزیع تذکره‌های الکترونیکی را نیز به اداره ثبت و احوال نفوس سپرده و تفتیش امور مالی و اجرایی اداره مرکزی ثبت و احوال نفوس نیز به یک نهاد بین‌المللی سپرده خواهد شد.

در عین حال، در فرمان جدید آمده است که ۹۰ روز بعد از صدور آن، باید روند توزیع آزمایشی تذکره‌های الکترونیکی آغاز گردد.

تذکره‌های الکترونیکی از جمله موارد مهمی است که بارها بحث آغاز روند توزیع آن ابراز شد؛ اما به دلایل مختلف این روند هیچ وقت آغاز نشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *