فرمانده نظامی امریکا در افغانستان برکنار می‌شود!؟

بعد از آنکه رئیس‌جمهور امریکا نسبت به عدم موفقیت جنگ نظامیان کشورش در جریان ۱۶ سال اخیر در افغانستان عصبانی شد، حالا تصمیم گرفته است که فرمانده نظامی امریکا در افغانستان را برکنار کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ درباره جنگ افغانستان متردد شده و برای ایجاد یک راهبرد نظامی جدید نیز اقدام کرده است که تا حال عنوان نشده است.

عدم ایجاد راهبرد جنگ امریکا در افغانستان باعث شده تا استراتیژی این کشور در قبال جنوب آسیا نیز با تاخیر مواجه شود و به همین خاطر رئیس‌جمهور امریکا در تلاش است تا جنرال «جان نیکلسون»، فرمانده نظامی کشورش در افغانستان را برکنار کند.

خبرگزاری رویترز در گزارش تازه‌ای آورده است که ترامپ در جلسه (۲۸سرطان) در کاخ سفید از مشاوران ارشد امنیت ملی خواسته بود تا اطلاعاتی درباره اینکه چرا پس از ۱۶ سال مبارزه با طالبان مسلح چشم‌اندازی از پیروزی نداشته، جمع‌آوری کنند.

اما رویترز می‌گوید که این جلسه با حضور جیمز متیس، وزیر دفاع و جوزف دانفورد فرمانده ستاد ارتش امریکا به دلیل تصمیم ترامپ در مورد اخراج فرماندده نظامی امریکا در افغانستان متشنج شده است.

حتی گفته می‌شود که رئیس‌جمهور امریکا به پیروز نشدن در جنگ افغانستان نیز در این جلسه اعتراف کرده است.

با این حال، متیس، مک‌مستر و سایر مشاوران ارشد رئیس‌جمهور امریکا قصد دارند پاسخ‌هایی به وی ارائه بدهند تا نظر متقاعد ترامپ برای تائید یک راهبرد در جنوب آسیا را جلب کند.

جلسه این مشاوران قرار است امروز (۱۲اسد) برگزار ‌می‌شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *