فرا رسیدن فصل سرما، چالش تازه پناهجویان در اتریش

d9bed986d8a7d987d986d8afdaafdb8cپناهجویان با آغاز فصل سرما و پایین آمدن دمای هوا در اتریش با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ادامه سیل ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی، بحران پناهجویان و جنگ های نیابتی دولت های غربی در خاورمیانه باعث شده است برخی دولت های اروپایی از جمله اتریش و آلمان که پیش از این اعلام کرده بودند مانع ورود این افراد به کشورهایشان نمی شوند، مرزهای خود را ببندند.

با فرا رسیدن فصل سرما و نبود سر پناه های کافی در برخی کشورهای اروپایی از جمله اتریش ، دغدغه های مهم پناهجویان برای زندگی چادرهایی است که به اندازه کافی گرم و نیز ایمن از ورود آب نیستند.

به گفته مقامات اتریش، تاکنون میلیون ها دالر برای اسکان آوارگان هزینه شده است اما به دلیل همکاری نکردن اتحادیه اروپا با این کشور، کماکان پناهجویان زیادی در این کشور وجود دارند که باید برای آنها برنامه ریزی کرد.

تشدید بحران مهاجرت به اروپا، اکنون به یکی از دغدغه های سیاستمداران اتریشی تبدیل شده است.

هزاران تن از اتباع کشورهای جنگ زده عمدتا از سوریه، عراق و افغانستان و بعضا چند کشور آفریقایی، در تلاش برای ورود به کشورهای اروپایی هستند.

طی یک ماه گذشته در رکوردی بی سابقه بیش از ۱۰۸ هزار پناهجو عمدتا سوری، عراقی و افغانستانی وارد اروپا شده اند و دهها تن از آنها در مسیر مهاجرت جان خود را از دست داده اند.

Author

About Author