فرانکلین لمب: بحران سوریه تا پایان سال میلادی حل خواهد شد

lambعضو سابق کمیته قضایی کنگره آمریکا میگوید کاخ سفید بحران سوریه تا پایان سال جاری میلادی حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “فرانکلین لمب” استاد حقوق بین‌الملل و عضو سابق کمیته قضائی کنگره آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» سوریه گفت: کاخ سفید در حال حاضر خود را برای باقی ماندن نظام سوریه آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه تغییر اساسی در مواضع کشورهای غربی در قبال سوریه صورت گرفته است افزود: احتمالا بحران سوریه تا پایان سال جاری حل خواهد شد.

استاد حقوق بین‌الملل ادامه داد: کاخ سفید بنا به دلایلی خود را برای باقی ماندن نظام سوریه آماده می‌کند. البته نه فقط به خاطر داعش بلکه بخشی از این عوامل اشتباهات محاسباتی غرب است.

لمب همچنین تأکید کرد: در غرب نمی‌دانستیم که دولت سوریه از این حمایت مردمی برخوردار است. فکر می‌کردیم که می‌توانیم آنچه در لیبی انجام دادیم بار دیگر در سوریه نیز انجام دهیم. همچنین بر روی قدرت هم‌پیمانان دمشق حساب نکرده بودیم. بشار اسد انسان خوش‌شانسی است؛ زیرا وی ملت ماهر و دوستان بسیار خوبی دارد.

عضو سابق کمیته قضائی کنگره آمریکا در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما و همه نیازمند سازش هستیم. غرب نیز در قبال سوریه محاسبات اشتباهی داشت… من فکر می‌کنم پس از توافق هسته‌ای ایران و ایستادگی ملت و دولت سوریه در برابر حملات در حل و فصل مشکلات به روی دمشق باز شده است.

Author

About Author