فرار گروهی داعشیان از مصر به کشور لیبی

عناصر داعش

عناصر داعش
عناصر داعش

منابع امنیتی لیبی اعلام کردند که دهها نفر از عناصر گروه «ولایت سینا» شاخه گروه تروریستی داعش در سینای مصری و شماری از سرکرده های این گروه از مصر به کشور لیبی فرار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس گزارش منبع تروریستان و داعشیان در جستجوی پناهگاهی امن، طی سه ماه گذشته از سینا در شرق مصر بوده است و در این مدت به لیبی فرار کرده اند.

همچنین یک منبع امنیتی در مصر اعلام کرده است که از ولایت سینا در این کشور تنها «فریاد کمک خواهی» برای سایر عناصر داعش باقی مانده است.

این در حالی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر چهارشنبه گذشته با صدور فرمانی، برای سه ماه دیگر در ولایت سینای شمالی حالت فوق العاده اعلام کرد.

بر اساس این فرمان نیروهای مسلح مصر در کنار پولیس این کشور مسئولیت برخورد با گروه های تروریستی و حفظ امنیت ولایت سینای شمالی را بر عهده داشته و با هرگونه نا امنی برخورد خواهند کرد.

مصر اواخر ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ در برخی بخش های ولایت سینای شمالی از شهر رفح در مرز با نوار غزه تا غرب العریش بزرگترین شهر این ولایت، وضع فوق العاده و مقررات منع آمد و شد اعلام کرد.

گفتنی است که شبه جزیره سینا همچنان محل فعالیت تروریست های مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه از جمله گروه تروریستی ولایت سینا است که پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری پیشین مصر در سال ۲۰۱۳، حملات خود را علیه نیروهای پولیس و ارتش مصرشدت بخشیده اند.

ارتش مصر نیز از چندین ماه پیش عملیات نظامی گسترده ای را در مناطق رفح، شیخ زوید و العریش در شمال صحرای سینا برای سرکوب گروه های تروریستی آغاز کرده است.

تاکنون صدها نظامی مصری در حمله های افراد مسلح در شبه جزیره سینا کشته شده اند.

Author

About Author