فایق: برای ۱۲ هزار خانواده بسته های کمکی توزیع می‌شود

والی فاریاب می گوید، برای ۱۲۰۰۰ خانواده بیجاشده و متضررین خشک سالی های اخیر در فاریاب از سوی”WFP” یا سازمان غذایی جهان بسته های مواد غذایی توزیع خواهد شد و سروی این پروسه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقیب الله فایق والی ولایت ،فاریاب می گوید فاریاب از فقیر ترین ولایات است و وضعیت بیجا شده ها در این ولایت نگران کننده است.

او می افزاید، مردم فاریاب با توجه به تغیرات اقلیمی و جنگ های فرسایشی یک زمستان سختی را در پیشرو خواهند داشت.

اوهشدار می دهد اگر توجه لازم برای متضررین جنگ و خشک سالی های اخیر در فاریاب صورت نگیرد فاجعه بزرگ انسانی رخ خواهد داد.

از سوی هم اولین دور این کمکها روز گذشته چهارشنبه ۱۴سنبله برای بیشتر از ۶۰۰ فامیل بیجاشده که به دلیل درگیری های اخیر بیجا شده اند بسته های غذایی و غیر مواد غذایی توزیع گردید.

آقا محمد راحم ریس امور مهاجرین فاریاب می گوید،این بسته های کمکی به ارزش بالغ بر ۱۶۰۰۰ افغانی که در برگیرنده آرد، برنج، روغن، کمپل که مجموعا شامل ۱۴ قلم مواد برای ۶۶۰ فامیل های بیجا شده در ولایت فاریاب توزیع می شود.

بگفته راحم در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰۰ مهاجر بیجا شده از خانه هایشان در فاریاب وجود دارد که در زیر خیمه ها، خانه اقارب و خانه های کرایی در شهر زنده گی می کنند.

با این حال شماری از فامیل های بیجا شده که بسته های غذایی و غیر غذایی بدست آورده اند از این اقدام اداره محلی فاریاب ابراز خورسندی نموده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *