فایق باشندگان فاریاب را مسلح کرد

والی فاریاب امروز چهارشنبه ( ۲۴ اسد) برای بیش از ۲ هزار تن از نیروی خیزش مردمی در شهر میمنه سلاح توزیع کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقیب الله فایق والی فاریاب قبل از ظهر امروز در یک گردهمای بیشتر از ۲ هزار نیروی های خیزش مردمی را برای دفاع از شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب بسیج کرد.

گفته می شود که تروریستان طالب در ساحات نزدیک شهر میمنه مستقر شده اند و تمامی راه مواصلاتی شهر میمنه را مسدود کرده اند که سبب نگرانی باشندگان شهر میمنه شده است.

در همین حال والی فاریاب گفت:« وقت آن رسیده که از خود و از شهر خود دفاع کنیم دیگر هیچ راه برای بیرون رفت از این شهر وجود ندارد، یا کشته می شویم، و یا از شهر خود دفاع میکنیم. »

فایق می‌پذیرد در این اواخر نیروهای امنیتی بیشترین تلفات را در ولایت فاریاب داده اند و حکومت نیز نتوانسته برای نیروهای امنیتی که در محاصره گروه طالبان گیرمانده اند، کمک کند.

والی فاریاب بیان داشت که من از این شهر فرار نمی‌کنم اگر طالبان وارد شهر میمنه شدند، اولین مرمی که اصابت کند باید به من اصابت کند، همچنان او اشاره کرد، تمامی خانواده اش که در کشور قزاقستان بود به تازه گی در شهر میمنه آورده است.

در همین حال مقامات محلی فاریاب میگویند؛ طالبان از ولایت هلمند برای قتل عام ما به این ولایت آمده است و ما نیز آماده مقابله در مقابل این گروه هستیم.

از سوی هم سربازان نیروهای خیزش مردمی میگویند « اگر دولت به ما کمک کند، ما بخاطر دفاع از خاک و منطقه خود حاضر هستیم از خون خود بگزریم.»

والی فاریاب در حالی نیروی های خیزش مردمی را بسیج می‌کند که حکومت مرکزی ۴۵ روز پیش نظام الدین قیصاری فرمانده نیروی های خیزش مردمی فاریاب و چند تن از همراهانش را به نام افراد مسلح غیر مسوول بازداشت کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *