غیر مسلکی بودن پولیس بغلان، کار محاکم را به چالش کشانیده است

خبرگزاری خاورمیانه

رئیس دادگاه استیناف ولایت بغلان می گوید که برخوردهای غیر مسلکی پولیس در گرفتاری ها و تنظیم پرونده متهمان، آنان را با چالش روبرو ساخته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قضاوت پوه محمد حسین صدیقی رئیس دادگاه استیناف ولایت بغلان در نشست خبری امروز (۲۶جدی) اظهار داشت که برخوردهای غیر مسلکی پولیس و سارنوالان در پیگیری قضایا و تنظیم پرونده های متهمان، باعث شده تا آنان در تطبیق حکم با چالش روبرو شوند.

وی می گوید؛ در اکثر پرونده های راجع شده از سوی پولیس به این اداره، نواقص زیادی وجود دارد که این موضوع باعث شده تا آنان نتوانند به زودترین فرصت به این پرونده ها رسیده گی کنند.

رئیس دادگاه استیناف بغلان اظهار داشت که تطبیق نشدن حکم های صادر شده از سوی آنان در برخی موارد باعث دلسردی مردم از کار قضا شده و از سویی هم موجودیت مخالفان مسلح دولت باعث گردیده تا فیصله های صورت گرفته بگونه مناسب از سوی پولیس تطبیق نگردد.

این در حالیست که پیش از این نورحبیب گلبهاری فرمانده پولیس بغلان در یک نشست مشورتی، غیر مسلکی بودن و بی خبری شماری از نیروهای پولیس از قانون را تائید کرده و وعده سپرده بود که به زودترین فرصت اصلاحات لازم برای رسیده گی بهتر به پرونده های متهمین و مجرمین روی دست گرفته می شود.

قابل یاد آوریست که ریاست دادگاه استیناف ولایت بغلان امروز یکشنبه (۲۶ جدی) در یک دادگاه علنی یک باشنده ولایت بغلان را به جرم قتل، به بیست سال زندان محکوم نمود.

بر اساس معلومات رئیس دادگاه استیناف ولایت بغلان، از آغاز سال روان خورشیدی تاکنون، حدود ۸۰۰ پرونده از جانب این اداره فیصله گردیده و از این میان، ۶۰۰ پرونده غیابی مورد بررسی قرار می گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *