غنی: حمله های تروریستی هرگز مانع برگزاری مناسبت ها نمی شود

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله مهاجمان مسلح به عزاداران حسینی در زیارتگاه کارته سخی شهر کابل را به شدت محکوم کرد و تاکید نمود که حمله های تروریستی هرگز مانع برگزاری مناسبت های دینی، مذهبی و ملی افغانستان نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۷:۳۵ دقیقه سه شنبه شب مهاجمان مسلح با لباس نظامی وارد زیارتگاه کارته سخی واقع در غرب شهر کابل شدند و پس از به گلوله بستن شماری از نیروهای امنیتی عزاداران حسینی را به گلوله بستند.

با این حال ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای اعلام کرد که با تأسف در حالیکه مردم مسلمان افغانستان در شب دهم ماه محرم مصروف برگزاری عزاداری شهادت نواسه پیامبر(ص) «حضرت امام حسین (ع) بودند از سوی افراد وابسته به گروه های تروریستی هدف حمله قرار گرفتند.

در اعلامیه آمده است این افراد که بنام اسلام دست به جنایت و کشتار بی رحمانه عزاداران امام حسین (ع)، در یکی از اماکن مقدس (زیارت سخی ) زدند، باورمند به هیچ یک از اصول دین مبین اسلام نمی باشند. این عمل نشانه آشکار از دشمنی آنان با وحدت میان پیروان مذاهب دین مبین اسلام در افغانستان می باشد. پیروان مذاهب در افغانستان در یک فضای کاملا مسالمت آمیز به سر برده و الگوی کم نظیری از همزیستی مذهبی در سطح کشورهای منطقه می باشند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان ضمن تقبیح این عمل غیر انسانی، همدردی خود را با خانواده شهدا، مجروحان و عزاداران حسینی اعلام می کند.

رئیس جمهور حمله به اماکن مقدس، زیارتگاه ها و افراد ملکی را نشانه واضحی از جنایت بشری دانسته و به مردم اطمینان می دهد که حکومت تمامی ظرفیت های خود را برای تأمین امنیت مراسم روز عاشورا بکار خواهد گرفت.

رئیس جمهور از علمای اهل تسنن و تشیع و پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان می خواهد که با هوشیاری تمام توطئه های دشمنان وحدت و همدلی مردم افغانستان را شناسایی نموده و در برابر آن با قاطعیت موضع گیری کرده و به روشنگری برای مردم بپردازند.

آقای غنی افزوده است که حمله های تروریستی هرگز مانع برگزاری مناسبت های دینی، مذهبی و ملی که عامل وحدت و تعالی جامعه مسلمان افغانستان بوده نخواهد شد و بهتر از گذشته استمرار و تداوم خواهد یافت.

گفتنی است که صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که ساحه حمله در کابل توسط نیروهای خاص پولیس تصفیه شده و یک تروریست از بین برده شد.

تا کنون شمار دقیق مهاجمان کشته شده از سوی مقامات امنیتی اعلام نشده است اما گفته می شود شمار مهاجمان بین ۳ الی ۴ نفر بوده اند.

براساس گزارش ها تا کنون در این حمله تروریستی ۱۴ غیرنظامی شهید و ۴۱ تن دیگر زخمی شده اند و در میان زخمی ها آمرحوزه سوم پولیس نیز می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *