غنی: ارزشهای ملی افغانستان با هیچ کسی معامله نمی شود

محمد اشرف غنی، رییس جمهور می گوید که روی ارزش های ملی افغانستان با هیچ کسی، هیچگونه معامله صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای غنی روز چهارشنبه (۲۷ حوت) در مراسم هفتمین دور فراغت افسران اکادمی نظامی دانشگاه دفاعی مارشال محمد قسیم فهیم، در کابل سخنرانی کرد.

رییس جمهور در این مراسم با اشاره به فارغین هفتمین دور از افسران اکادمی دانشگاه نظامی کشور گفت: شما امروز به یک قشر قهرمانی می پیوندید که در طول تاریخ بخصوص در ۱۳ سال گذشته برای خدمت به خدا، وطن و وظیفه، قربانی داده اند.

رییس جمهور افزود: شما به معنی واقعی کلمه سرباز هستید زیرا سر و جان تان را در راه خدمت به وطن وقف کرده اید و از اینکه شامل این وظیفه شده اید، برای تان مبارک باد می گویم.

آقای غنی، دانشگاه دفاعی مارشال محمد قسیم فهیم را از افتخارات افغانستان و سرمایه گذاری بالای آن را از اولویت های حکومت دانست.

وی با اشاره بر اینکه جنگ بالای ما تحمیل شده است خاطرنشان کرد که ما از میراث پنجهزار ساله این خاک دفاع می کنیم و ثبات افغانستان در وحدت ملی ماست.

رییس جمهور کشور به افسران جوان اطمینان داد که باید به این باور باشند که بر اساس تقوا، وطن دوستی و ظرفیت ارتقا خواهی کرد و هر قسمت این خاک از کوه های بزرگ پامیر بدخشان، تا دشت های نیمروز، دره های پکتیکا و از بامیان، دایکندی و نورستان تا هر گوشه این خاک، قلب ماست و ما مسئولیت هر وجب این خاک  و مردمش را به عهده داریم.

رییس جمهور غنی گفت که این را باید بدانیم که نا امنی و جنگ بر ما تحمیل شده است و شما رهبران آینده کشور باید همه ابعاد ناامنی را درک کرده و در مقابلش مبارزه نمایید.

اشرف غنی هشدار داد که نباید هیچ کسی افغانستان را مرکز جنگ های نیابتی خویش قرار دهد و هر کسی که این فکر را در سر دارد که افغانستان لقمه چرب برای وی است باید در این مفکوره خویش تجدید نظر نماید، زیرا افغانستان را کسی هضم کرده نمی تواند.

رییس جمهور کشور با تاکید بر اینکه تامین عزت یونیفورم نظامی وظیفه نخست وی منحیث فرمانده کل قوای مسلح است، گفت: زنان و مردان افغان در یک صف واحد برای دفاع از خاک شان ایستاده اند.

آقای غنی، گروگان گیری در ولایت زابل را توطیه در مقابل وحدت ملی افغانستان دانست وگفت: افتخار دارم بگویم که تصمیم گرفتم تا قوای خاص ما در ولایت زابل عملیات کنند و در این عملیات ۶۹ تن از مخالفین را از بین بردند.

او گفت: قوای مسلح افغانستان حافظ جان و مال هر افغان است و آنانیکه جان و مال مردم افغانستان را به مخاطره می اندازند، باید بدانند که ما آماده استعمال مشروع قوه در مقابل آنها می باشیم.

رییس جمهور غنی تامین صلح و ثبات در کشور را از اهداف اصلی دولت عنوان کرد و افزود: جامعه ما در این زمینه اجماع دارد، اما صلحی باشد که ارزشها و دستآورد های ما در آن حفظ گردد، از موقف قوت بوده و پنهان نباشد.

محمد اشرف غنی اطمینان داد که روی ارزش های ملی با هیچ کسی، هیچگونه معامله صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

Author

About Author