غمشریکی رهبران حکومت وحدت ملی با ایران

خبرگزاری خاورمیانه

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام ایران، رهبران حکومت وحدت ملی رحلت وی را ضایعه ای بزرگ برای نظام ایران دانستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان نسبت به رحلت هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران، ابراز تاسف نمود.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای از نقل رئیس‎ جمهور غنی آورده است که وی از خبر وفات اکبر هاشمی رفسنجانی، متاثر گردیده است.

رئیس ‎جمهور گفته است که مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان زعامت اش منحیث رئیس‌ جمهور ایران و همچنان در وظایف مختلف دیگر، در مسایل منطقه یک شخصیت تاثیر گذار بود و در قلوب طرفداران خویش محبوبیت داشت.

در عین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت ایران، گفت که وی همواره از داعیه برحق مجاهدین افغانستان حمایت کرده و از بذل کمک به مهاجرین کشور ما دریغ نورزیده بود.

در خبرنامه ریاست اجرائیه آمده است که :«آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر نقش و جایگاهی ‌که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران و مدیریت تحولات سیاسی و اجتماعی نوین این کشور داشت، از لحاظ علمی و فکری نیز یکی از چهره ‌های شاخص و تأثیرگذار در ایران به شمار می ‌رفت.»

به نقل از نقل از خبرنامه، طی هشت سالی‌ که هاشمی رفسنجانی ریاست جمهوری اسلامی ایران را به عهده داشت همواره از داعیه برحق مجاهدین افغانستان حمایت کرده و از بذل کمک به مهاجرین کشورما دریغ نورزیدند.

همچنین، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور در واکنش به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت که وی به عنوان نزدیکترین چهره به بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران آیت الله خمینی، از معماران این انقلاب و از ستون های اصلی نظامی کنونی جمهوری اسلامی ایران شمرده می شد که از دوران جوانی تا زمان وفاتش، حدود شش دهه در راستای خدمت به مردم و پیشرفت و توسعه کشورش زندگی و تلاش کرد.

به گفته وی، هاشمی رفسنجانی همانگونه که نقش به سزایی در پیشرفت های کنونی جمهوری اسلامی ایران داشت، در دوره های مختلف و در میان همه جناح ها سیاسی جمهوری اسلامی ایران، از نفوذ بالایی برخوردار بود که نبود ایشان در شرایط کنونی، ضایعه جبران ناپذیر برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
گفتنی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی در سن ۸۲ سالگی و به دلیل عارضه قلبی، شب گذشته در بیمارستان شهدای تجریش شهر تهران، داعی اجل را لبیک گفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *