غفلت وظیفوی در جلریز مورد تحقیق قرار می گیرد

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، از غفلت وظیفوی در حادثه ولسوالی جلریز خبر داده و اظهار داشت که این حادثه با دقت لازم بررسی می شود.

dr-abdullah-abdullahرئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، از غفلت وظیفوی در حادثه ولسوالی جلریز خبر داده و اظهار داشت که این حادثه با دقت لازم بررسی می شود.

داکتر عبدالله که در جلسه شورای وزیران صحبت می کرد؛ اظهار داشت که پولیس محلی در برخی مناطق کشور در خط مقدم جنگ قرار دارد و نیروهای امنیتی دیگر موظف اند از آنها حمایت کرده و با پولیس محلی هماهنگ باشد.

به گفته وی، متاسفانه در حادثه جلریز این همکاری و هماهنگی از سوی نیروهای امنیتی با پولیس محلی صورت نگرفته و غقلت وظیفوی نیز باعث تلفات تعدادی از نیروهای پولیس محلی شده است.

عبدالله از افراد مشخص که در غفلت وظیفوی دست داشته اند نام نبرد؛ اما افزود که با این افراد برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

بر اساس گفته های وی، بررسی های ابتدایی نشان می دهد که نیروهای پولیس محلی در جلریز تا آخرین توان مقاومت کرده اند؛ اما به دلیل نرسیدن کمک های لازم، تعدادی از آنها کشته شدند.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی اظهار داشت که مسئله جلریز جدی بوده و دیروز نیز در نشست فوق العاده شورای امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته و هیئت حقیقت یاب نیز برای بررسی های بیشتر تشکیل شده و موظف شده تا حادثه را به صورت دقیق بررسی نماید.

وی به مردم اطمینان داد که در مورد سرنوشت هیچ کدام از افراد و نیروهایی که در دفاع از کشور نقش دارند، بی تفاوتی صورت نخواهد گرفت.

گفتنی است که در حدود ۳۰ تن از نیروهای پولیس محلی در حمله و درگیری تقریبا سه روزه با طالبان در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک کشته و تعدادی نیز زخمی شده بودند که اجساد آنها روز شنبه در مراسمی به خانواده هایشان تسلیم داده شد.

Author

About Author