غفلت وظیفه ای نیروهای امنیتی منجر به قتل ارسلا شد

مقام‌های امنیتی ‌کشور می‌گویند، عامل اصلی ترور ارسلا جمال، والی لوگر، غفلت وظیفه‌ای نیروهای امنیتی است.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه عمر داووزی، وزیر امور داخله گفته است  که «در قتل والی ‌لوگر، کوتاهی و غفلت وظیفه‌ای به‌وضوح موجود است‌».

وی افزوده که غیابت مسئولان امنیتی نیز در وقوع حادثه‌ نقش داشته است. هم‌چنان رحمت‌الله نبیل، سرپرست امنیت ملی نیز‌ غفلت وظیفه‌ای را دلیل وقوع حادثه‌ی ولایت لوگر عنوان نمود.

‌روز اول عید ، ارسلا جمال، والی ولایت لوگر در بعد از ادای نماز در حال سخنرانی در مسجد جامع پل علم مرکز این ولایت در اثر انفجار مواد انفجاری کارگزاری شده در لای قرآن‌، به قتل رسید.

با این حال، عمر داوود زی وزیر امور داخله کشور می گوید تا هنوز تحقیقات در این زمینه کامل نشده است اما  بعد از بررسی و تحقیقات لازم نتیجه‌ی آن را با مجلس سنا مطرح خواهد نمود.

هم‌چنان سرپرست امنیت ملی گفته، تیم تخصصی امنیت هم اکنون در ولایت لوگر در این زمینه تحقیق می‌کند.

او افزود، بعد از تحقیق هشت نفر از اداره‌های مختلف، مجلس سنا را در جریان خواهند گذاشتو براساس تحقیقات ثابت شده است که مواد انفجاری در لای قرآن کریم جا‌سازی شده بود.

مقام‌های امنیتی در مورد عاملان این واقعه اشاره‌ای نکرده و آن را غفلت وظیفه‌ای و غایب بودن مسئولان امنیتی در آن ولایت خواندند و رییس و آمر امنیت پولیس ولایت لوگر از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

هم‌چنان رحمت‌الله نبیل به تعلیق آمدن وظیفه‌ی رییس امنیت ولایت لوگر همراه دو مدیر و هشت کارمند را مطرح نموده و گفته بعد از ثابت شدن کوتاهی، آن‌ها به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *