غفلت در نهادهای امنیتی برای رهبری حکومت قابل تحمل نیست

مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در نشست خبری هفته‌وارش در کابل گفت که دیگر غفلت و کوتاهی در نهادهای امنیتی برای رهبری حکومت وحدت ملی قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای رحیمی امروز پنجشنبه (۷ ثور) اعلام کرد که برای تحقیقات همه‌جانبهٔ حادثه خونین و المناک قول‌ اردوی ۲۰۹ شاهین کمیسیون موظف شده، کارش را آغاز کرده و پس از بررسی‌ها نتایج آن با مردم افغانستان شریک خواهد شد.

به گفته او، اگر ثابت شود که کسی در این حادثه غفلت و یا دخالت داشته، بدون ملاحظه در هر سطح با وی برخورد قانونی و جدی صورت می‌گیرد.

آقای رحیمی با ابراز تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثهٔ تاکید کرد که نیروهای امنیتی این خیانت و جنایت گروه‌های تروریستی را بی‌پاسخ نمی‌گذارند.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به سفر نخست وزیر استرالیا به کابل گفت: آقای مالکوم ترنبول در دیدار با رییس اجرایی وعده سپرده است که استرالیا در زمینهٔ مبارزه با تروریزم، سرمایه‌ گذاری روی منابع طبیعی، آموزش کارمندان دولتی و بورسیه‌های تحصیلی افغانستان را کمک می‌کند.

همچنان، آقای رحیمی با ابراز خرسندی از نتایج سفر وزیر دفاع امریکا به افغانستان اظهار داشت: انتظار می‌رود که اداره جدید ایالات متحده امریکا در تدوین پالیسی خویش، پیشنهادات فرمانده فعلی ناتو در افغانستان و فرمانده‌هان پیشین نظامی این کشور را در نظر بگیرد.

او از تداوم همکاری‌های جدی و قاطع دولت امریکا با حکومت وحدت ملی اطمینان داد.

همچنین سخنگوی ریاست اجرایی کشور از سفر هیأت پارلمان پاکستان به افغانستان در هفته آینده خبر داد و گفت که رهبری حکومت با نماینده‌گان پارلمان آن کشور در باره مسائل مختلف به ویژه مبارزه با تروریزم بحث و گفتگو خواهند داشت.

به گفته او، در این دیدار حکومت وحدت ملی باردیگر از پاکستان می‌خواهد که دست از حمایت تروریزم به عنوان ابزار سیاست خارجی برداشته و با افغانستان همکاری صادقانه نماید.

دکتر رحیمی می گوید که حکومت اراده بسیار قوی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در سال جاری داشته و در این زمینه دیدگاه‌ و تصمیم واحد وجود دارد.

او تاکید کرد: برای ریاست اجرایی کشور هنوزهم تهیه فهرست رای‌دهنده‌گان، استقلالیت کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی و اصلاحات لازم انتخاباتی در اولویت قرار دارد تا از رفتنِ دوباره به سوی یک انتخابات پُٰر تقلب جلوگیری شود، بنابراین در این ارتباط موضع ما واضح و روشن است.

همچنین آقای رحیمی از آمدن آقای حکمیتار استقبال کرده و گفت: هرکس با ترور، وحشت و خشونت وداع کند و در چوکات قانونی اساسی، مبارزات مسالمت آمیز را در پیش گیرد، دروازه‌های حکومت افغانستان به رویش باز است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *