غرق شدن ۲۲۰۰ پناهجوی عازم اروپا در سال ۲۰۱۸

آمار ها نشان میدهد که در جریان ۱۶ روز اول سال جاری، ۴۲۰۰ پناهجو وارد خاک اروپا شده اند که با این وجود؛ احتمال غرق شدن  ۱۷۰ تن مسافر عازم اروپا، در آب های مدیترانه وجود دارد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، اعلام کرد پیش بینی ها نشان داده است که احتمال غرق شدن حدود ۱۷۰ مهاجر غیرقانونی که میخواهند با عبور از دریای مدیترانه به اروپا بروند وجود دارد.

در عین حال نیروهای دریایی ایتالیا از غرق شدن یک قایق با ۱۲۰ سرنشین در سواحل لیبیا خبر میدهند و میگویند که تنها سه تن از این مسافران نجات پیدا کرده اند.

از سوی دیگر گفته میشود که در جریان سال ۲۰۱۸ میلادی، حداقل ۲۲۰۰ تن از مهاجرین آفریقایی تبار که به سوی اروپا در حرکت بودند در آب های مدیترانه غرق شده اند.

ضمن این “فیلیپو گراندی”، کمیشنر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، روز گذشته طی بیانیه ای اظهار داشت «ما نمی توانیم تعداد زیاد افرادی که در نزدیکی اروپا می میرند را نادیده بگیریم و از کشورهای دیگر می خواهیم برای نجات جان مهاجران در دریا از هیچ تلاشی دریغ نکنند».

این در حالی است که سال گذشته نیز این سازمان به اروپا هشدار داده بود، به افرادی که در این کشورها توانسته‌اند به عنوان پناهنده پذیرفته شوند، راحت‌تر امکانات را فراهم کند تا خانواده هایشان را نیز بیاورند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *