عواید شهرداری بلخ ۴۰ درصد افزایش یافته است

شهرداری ولایت بلخ از افزایش ۴۰ درصدی عواید این اداره و ارائه خدمات بهتر شهری به مردم در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد یونس مقیم؛ شهردار بلخ در نشست گزارش‌دهی و مشورتی سالانه در جمع نمایندگان مردم در شهر مزار شریف گفت که در سال جاری، تاکنون در عواید شهرداری ولایت بلخ در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش به‌ وجود آمده و خدمات شهری بهتری نیز به شهروندان ارائه گردیده است.

به گفته شهردار مزار شریف از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ کیلومتر سرک در داخل شهر آسفالت گردیده و پارک‌های متعددی نیز در گوشه و کنار شهر احداث شده است.

مقیم افزود که قرار است در سال آینده خورشیدی نیز بیش از ۲۰ کیلومتر جاده در ولایت بلخ آسفالت شود.

آقای مقیم همچنین یادآور شد که با توجه به افزایش عواید شهرداری، این اداره توانسته جهت تنظیم بهتر برنامه های تنظیفی شهر، تعداد قابل توجهی از ماشین‌آلات را نیز خریداری نماید.

وی از افزایش فضای سبز و ایجاد گلدان‌های داخل شهری به عنوان اقدامات این اداره در جهت حفظ محیط زیست و زیبایی شهر نام برد.

شهردار مزار شریف از ظرفیت‌سازی و ارتقای توانمندی های کارمندان این اداره نیز به عنوان عملکرد مثبت شهرداری در ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ایجاد سهولت در امور کاری این اداره یاد کرد.

 وی همچنین افزود که شهرداری ولایت بلخ در نظر دارد به منظور استفاده بهتر جوانان از اوقات فراغت شان پارک‌های تفریحی و ورزشی را نیز در نواحی مختلف شهر مزار شریف احداث نماید، در عین حال شهردار مزار شریف از کمرنگ بودن همکاری مردم در پرداخت تعرفه ها و عوارض شهرداری، اظهار گلایه کرد.

وی تصریح کرد که جهت سرعت بخشیدن در جمع آوری عواید شهرداری از منازل رهایشی، تمامی خانه ها و محلات از سوی این اداره شناسنامه شده و مالکین مکلف اند هر سال حسابات و باقیات شان را با این اداره تصفیه نمایند که به باور آقای مقیم این امر می تواند در حد قابل ملاحظه ای بر درآمد و عواید شهرداری تاثیرات مثبت بگذارد.

شهردار مزار شریف از احداث پروژه ها و شهرک های غیر قانونی در ولایت بلخ نیز یادآوری نموده گفت که از مجموع نزدیک به ۹۰ شهرک جدید رهایشی که در این ولایت روی دست گرفته شده تنها ۲۰ شهرک آن اسناد قانونی دارند و براساس نقشه و ماسترپلان شهری مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

وی به صاحبان شهرک های غیر قانونی هشدار داد که اگر مراحل قانونی کار خود را طی ننمایند شهرداری جلو فعالیت آنان را خواهد گرفت.

به باور برخی از مردم ولایت بلخ با وجودی که در مقایسه با بسیاری از شهرهای افغانستان، ولایت بلخ به خصوص شهر مزار شریف از امکانات نسبتا مناسب شهری برخوردار می باشد؛ اما نبود کانالیزاسیون، ناتکمیل ماندن پروژه های بازسازی، نبود دستگاه‌های تصفیه و نارسایی در شبکه توزیع آب آشامیدنی از جمله مشکلاتی است که ساکنان این ولایت خواستار رفع آن می باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *