عملیات نظامی در بغلان چه وقت آغاز خواهد شد؟

در عالمی از نگرانی شهروندان ولایت بغلان از وضعیت امنیتی و راه اندازی نشدن عملیات پاکسازی در برابر مخالفان مسلح دولت، فرمانده پولیس بغلان هنوز بر وعده هایش مبنی بر آغاز عملیات زود هنگام تأکید می ورزد.
مل پاسوال اکرام الدین سریع فرمانده پولیس بغلان در کنفرانس خبری روز یکشنبه (۱۷جدی) خود می گوید که عملیات پاکسازی در برابر مخالفان مسلح دولت در این ولایت به زودی آغاز خواهد شد و هدایاتی در این زمینه از سوی مقام ها در مرکز کشور صادر شده است.
وی که به تازه گی از مرکز کشور برگشته است می گوید، در جلسه شورای امنیت، آغاز عملیات و چگونه گی پیشبرد آن مورد بحث قرار گرفته و در روزهای نزدیک این وعده‌ها عملی خواهد شد.

فرمانده پولیس بغلان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری خاورمیانه زمان گیر شدن راه اندازی عملیات نظامی را در این ولایت، نا امنی برخی ولایت های دیگر عنوان می کند.

آقای سریع از دست آوردهای چشمگیر نیروهای امنیت در ده ماه سال جاری خورشیدی سخن می زند و می گوید که بیش از ۳۰ عملیات بزرگ مخالفان مسلح با وارد شدن تلفات سنگین به آنان عقب زده شده است.

محمد مومن باشنده شهر پلخمری از به تعویق افتادن عملیات نظامی در برابر طالبان مسلح نگرانی می کند و از حکومت می خواهد که به زودترین فرصت مردم را از نگرانی نجات دهد.

این درحالیست که پیش از این نیز چندباری مقام های محلی ولایت بغلان از آغاز عملیات نظامی در برابر مخالفان مسلح دولت خبرداده اند.

گفتنیست که ولسوالی دهنه غوری در همسایه گی شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان و همچنان بخش های از دندشهاب الدین و دندغوری شهر پلخمری نزدیک به دو سال می شود که در تصرف طالبان مسلح به سر می برند و این گروه هر از گاهی با نشر عکس های شان از از طریق صفحات اجتماعی میان مردم رعب و وحشت می آفرینند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *