علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن توسط نظامیان سعودی کشته شد

وزارت داخله یمن با انتشار بیانیه ای خبر کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت داخله  یمن در این بیانیه تاکید کرد با پایان کار شبه نظامیان خائن و کشته شدن علی عبدالله صالح سرکرده آنها، امنیت در سراسر صنعا و دیگر ولایت ها برقرار شد.

طبق گزارش برخی منابع خبری،  نیروهای امنیتی یمن در یک عملیات موفق، پنج تن از پسران رئیس جمهور پیشین یمن (خالد، صلاح، صخر، مدین و ریدان) را نیز در شهر صنعا دستگیر کردند.

گفتنی است خبر کشته شدن علی عبدالله صالح پس از آن تایید شد که بعد از ظهر روز (دوشنبه) اخبار ضد نقیضی درباره سرنوشت او در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به گوش می رسید.

شبکه تلویزیونی الحدث ابتدا از انفجار خانه علی عبدالله صالح در صنعا خبر داد. برخی منابع خبری مانند شبکه تلویزیونی العالم نیز از کشته شدن او حین فرار به مأرب خبر دادند.

علی عبدالله صالح هنگام فرار در جاده ذمار به بیضا به همراه یاسر العواضی، دبیرکل حزب کنگره ملی یمن و عارف زوکاء، معاون وی کشته شده است.

یک مقام امنیتی خلیج فارس نیز اعلام کرد علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن به علت انتقال مقادیر زیادی اطلاعات مربوط به دخالت‌های عربستان در یمن برای سوء استفاده های بعدی و باج‌گیری از عربستان، به دست مسلحین وابسته به سعودی در حال فرار کشته شده است.

این منبع تصریح کرد اتفاق زمانی افتاد که قاچاقچیان عبدالله صالح را با سه موتر زرهی حمل می‌‌کردند.

به گفته منابع محلی یمن، عارف زوکاء، دبیرکل حزب کنگره یمن و چند نفر از همراهان علی عبدالله صالح نیز در این حادثه کشته شدند.

طبق تصاویر منتشره در خبرگزاری ها، رییس جمهور سابق یمن در خارج از صنعا و در اثر شلیک گلوله کشته شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *