علمای بحرین در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد

علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای در پی تعرض و یورش به منطقه الدراز و منزل رهبر شیعیان این کشور و بازداشت نزدیک به ۳۰۰ تن به دست رژیم “آل خلیفه” سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، علمای بحرین عصر امروز چهارشنبه (۳ جوزا) با صدور بیانیه ای اقدام رژیم آل خلیفه در حمله به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله “شیخ عیسی قاسم” رهبر شیعیان این کشور، محکوم کردند.

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد علمای بحرین گفته اند که ما در اینجا تاکید می نماییم که سرنوشت رهبرمان آیت الله عیسی قاسم از پس از هجوم به منزلشان همچنان مبهم است و راه ارتباط با منزلشان و اطراف آن قطع گردیده است.

در بیانیه تاکید شده است که تمامی مسوولیت این قصیه متوجه نظام و شخص رأس آن می باشد، همچنان که مسوولیت تمامی افراد ربوده شده وناپدید شده برعهده اوست، در میان این افراد شیوخ و طلبه های دین هم هستند که از آغاز این هجوم وحشی ناپدید شده اند و تنها از بازداشت برخی از آنان اطلاع حاصل شده است.

علمای بحرین به تمامى عالمیان و تمامی افرادی که قضیه برایشان مهم است اعلام کرده اند که این نظام و حاکم آن کشور را به بالاترین مرزهاى تهدید دینی و عقیدتی کشانده است.

همچنین علمای بحرین افزده اند که ملت بحرین با تجمع در میدان بزرگ فداء در الدراز تا اطلاع سلامتی “آیت الله عیسى قاسم” به اعتراض و عزای عمومی خود ادامه می دهیم.

همچنین برای مراسم های بزرگداشت شهدا و عزای عمومی و سوگواری شهروندان بحرین امروز و فردا پنج شنبه، بازار ها و اماکن تجاری را تعطیل نموده و در شب هنگام اقدام به خاموشی می نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *