علما، صدای صلح را از بلندگوهای مساجد بلند می کنیم

شورای سرتاسری علمای افغانستان در دیدار با رییس جمهورغنی گفته اند که از طریق منابر مساجد، صدای صلح را که خواست دین مقدس اسلام است، بلند می کنیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسله مشورت های خویش در رابطه به چگونگی تامین صلح در کشور، قبل از ظهر امروز با رییس و اعضای شورای سرتاسری علمای افغانستان، دیدار کرد.

در این جلسه مشورتی رییس جمهور کشور گفت که یکی از نکات عمدهء تعهد ما این بود تا فاصله میان ارگ و مسجد را از میان برداریم و با علمای کرام در مسایل ملی کشور به خصوص چگونگی برقراری صلح در افغانستان، مشورت های لازم را انجام دهیم.

رئیس جمهور گفت که در راستای تامین صلح در کشور تغییرات کیفی رونما گردیده و ان شاالله شرایط برای برقراری صلح در کشور به کمک و همکاری مردم، آماده خواهد شد.

همچنین شماری از اعضای شورای سرتاسری علمای افغانستان به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و نظریات شانرا در مورد چگونگی تامین صلح در کشور ابراز داشتند.

شورای علمای سراسری کشور از آغاز جلسات مشورتی رییس جمهورغنی و اقدامات وی در راستای تامین صلح در افغانستان ستایش کرد.

آنان تاکید کردند که در صلح خیر است و از طریق منابر مساجد صدای صلح را که خواست دین مقدس اسلام است، بلند خواهد کردند.

در اخیر این جلسه مشورتی فیصله شد تا علمای کشور نظریات شان را در باره صلح کتباً به طور منسجم جهت اقدامات بعدی، به ریاست جمهوری بسپارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *