عطامحمد نور، بار دیگر تنش با عبدالله را شعله ور ساخت

والی بلخ یک بار دیگر تنش های به وجود آمده بین خودش و رئیس اجرائیه حکومت را شعله ور ساخته و داکتر عبدالله و کارکردهایش را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عطامحمد نور که امروز (۲۳حوت) در مراسم سومین سالیاد وفات مارشال محمد قسیم فهیم در مزارشریف صحبت می کرد؛ از اینکه در انتخابات ریاست جمهوری از داکتر عبدالله حمایت کرده است، اظهار پشیمانی کرد.

والی بلخ که لحن تندتری نسبت به گذشته داشت، تصریح کرد که حمایت از داکتر عبدالله بخاطر این نبود که کسی به ارگ برسد و مردم را فراموش کند، بلکه بخاطر این بود که به خواسته های مردم رسیدگی شود.

وی به صراحت از هوادارانش به خاطر دعوت از آنها برای رای دادن به عبدالله عبدالله، عذرخواهی کرد.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، در اظهارات تندی، رئیس اجرائیه را به معامله ‌گری متهم کرد و گفت :«داکتر عبدالله به ‌خاطر حفظ قدرت و چوکی، در تلاش معامله است و بارها با طرفدارانش تعهد‌شکنی کرده است.»

آقای نور ضمن تاکید بر اینکه دیگر راه او و داکتر عبدالله از هم جدا شده؛ به نتایج گفتگوهایش با ارگ اشاره کرده و افزود که نتیجه این مذاکرات تا حال قناعت ‌بخش بوده و نتایج نهایی آن در روز سال نو اعلام خواهد شد.

به عقیده وی، «نیش عبدالله نامرد از نیش کژدم هم بدتر است و او از تمام خط‌وط سرخ عبور کرده ‌است.»

ریاست اجرائیه تا حال در رابطه به این انتقادات واکنش نشان نداده است.

این انتقادات تند از سوی والی بلخ در حالی بیان می شود که در روزهای اخیر شماری از افراد نزدیک به داکتر عبدالله از سوی ریاست جمهوری در پست های حکومتی گماشته شده اند.

گفته می شود که این تغییر و تبدیل ها بدون مشوره سران حزب جمعیت و حامیان داکتر عبدالله صورت گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *