عرضه خدمات اجتماعی بی پیشینه وزارت انکشاف دهات در کشور

وزیر احیا و انکشاف دهات می گوید که امسال حمایت حکومت دربخش تامین رفاه اجتماعی سبب اشتغالزایی برای بیش از ۶۵۰  هزار مرد و زن افغان شده است و ۱۱۴۰۰ پروژه انکشافی در نزدیک به ۸۰۰۰ روستا در سراسر کشور تطبیق شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «نصیراحمد درانی» وزیر احیا و انکشاف دهات امروز سه شنبه دست آوردهای امسال این وزارت را در یک نشست خبری به رسانه ها ارایه کرد.

وی گفت پروژه های که در ۳۴ ولایت افغانستان تطبیق گردیده است در کل  ۳۲۲ میلیون دالر هزینه برداشته است .

 او افزو که پروژه های متذکره سکتور آبیاری، تهیه آب آشامیدنی ، ترانسپورت، برق ، تعلیم و تربیه و صحت را تحت پوشش قرارداده است .

آقای درانی ضمن یادآوری از خدمات حکومت برای مردم گفت:« حکومت دریک اقدام بی سابقه امسال برای نزدیک به یک میلیون تن از باشنده های روستایی آب صحی آشامیدنی فراهم ساخته است .»

وزیر انکشاف دهات از خدمات آن وزارت در زمینه اعمارسرک ها میان روستا ها و مراکز ولسوالی یاد کرد و گفت که دربخش سکتور ترانسپورت آن وزارت امسال موفق گردید تا با اعمار صدها پل و صدهاکلیومتر ۲۸۰۰ قریه را با قریه های مجاور و  مراکز ولسوالی ها وصل کند .

وی درقسمت خدمات برق رسانی برای مردمان محروم و روستایی گفت:«  این وزارت امسال برای نزدیک به ۵۰۰ روستای محروم ، برق آبی و آفتابی توزیع کرده است که از نور و انرژی آن ۱۱۶ هزار روستانشین فیض می برند.»

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *