عربستان و بحرین از اشتراک اتباع خود در تظاهرات حمایت از فلسطین جلوگیری کرد

عربستان سعودی و بحرین از اتباعشان در اردن خواستند تا در تظاهرات های ضد آمریکایی در این کشور اشتراک نکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفارتخانه‌های عربستان و بحرین در اردن به اتباع خود هشدار دادند که از مشارکت در تظاهرات‌های ضد آمریکایی و مخالفت با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل خودداری کنند.

به نوشته روزنامه القدس‌ العربی، سفارت عربستان در اردن در صفحه توییتر خود نوشت که «از شهروندان عربستانی مقیم اردن و دانشجویان سعودی در دانشگاه‌های این کشور می‌خواهیم که از مکان‌های تجمع و راهپیمایی‌ها به خاطر حفظ جان خود دوری کنند.»

سفارت بحرین در اردن نیز در بیانیه‌ای مشابه از شهروندان خود خواست تا از نزدیک شدن به مکان‌های تجمع و راهپیمایی‌های همبستگی‌آمیز با ملت فلسطین خودداری کنند.

کشورهای عربی و اسلامی از جمله اردن روز جمعه صحنه برگزاری تظاهرات‌های ضد آمریکایی در مخالفت با تصمیم ترامپ درباره قدس بود اما طبق گزارش‌های خبری در چند ماهه اخیر، تحرکات عربستان سعودی و اظهاراتی که برخی مقامهای اسرائیلی مطرح کرده‌اند نشان از تمایل ریاض برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل دارد.

اخیرا عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که برای موضوع سازش با رژیم اسرائیل منتظر اجرا شدن طرح موسوم به «طرح صلح عربی» است که ریاض مبتکر آن است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *