عربستان و اسرائیل گروه های تروریستی را در سوریه آموزش می هد

Israel-Saudi-Arabia-allied-against-Syriaیک گروه تروریستی وابسته به گروه تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان، از دلایل واقعی اعدام یک تروریست تندرو به نام فارس الشویل ( Faris al-Showeel) توسط نیروهای عربستان در ابتدای امسال پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این گروه تروریستی با نام “دولت جدید نجد” که خود را گروه تروریستی وابسته به القاعده می داند، در حساب توییتری خود نوشت (https://goo.gl/CxRVWA)  دلیل اعدام فارس الشویل آنگونه که نیروهای عربستانی ادعا می کنند، اقدام عملیات های تروریستی، نیست بلکه امتناع او برای اعزام شدن به سرزمین های اشغالی برای آموزش های نظامی است.

بر اساس این بیانیه، افسر اطلاعاتی عربستان و افسر موساد در دیدار با فارس الشویل به او پیشنهاد برای ورود به جنگ علیه بشار در حومه دمشق همراه با یک گروه  تروریستی در سوریه، پس از گذراندن دوره آموزش در اسرائیل را داده است اما فارس الشویل حاضر به سفر به اسرائیل نشده که این امتناع منجر به اعدام او شد.

لازم به ذکر است که دولت عربستان سعودی در اوایل سال جاری، اقدام به اعدام ۴۷ تن به اتهام اقدامات تروریستی کرده که فارس الشویل، نظریه پرداز القاعده و شهید شیخ نمر باقر النمر، روحانیت شیعه، نیز در میان آنها بودند.

Author

About Author