عربستان مجبور شد “سمر بدوی” را آزاد کند

farhangnews_172200-498671-1452748273مقامات سعودی تحت فشار سازمان های حقوق بشر، خواهر «رائف بدوی» فعال عربستانی را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات سعودی «سمر بدوی» خواهر «رائف بدوی» را پس از چندین ساعت بازداشت و بازجویی آزاد کردند.

وی خواهر «رائف بدوی» فعال عربستانی است که مقامات سعودی وی را به اتهام اهانت به اسلام به زندان و شلاق محکوم کرده اند.

سازمان های حقوق بشر بازداشت «سمر بدوی» را محکوم کرده و آن را نقض خطرناک حقوق بشر در عربستان برشمردند. سازمان عفو بین الملل از دستگیری و بازجویی ۴ ساعته از وی پیش از انتقال به زندان ظهران خبر داده بود.

“فیلیپ لوتر” رئیس بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل گفت: بازداشت سمر بدوی نقض خطرناک حقوق بشر در عربستان و نشان دهنده عزم مقامات این کشور برای ارعاب و در تنگنا قرار دادن مدافعان حقوق بشر است تا به این ترتیب آنها را مجبور به سکوت کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز روز چهارشنبه از مقامات سعودی خواست فورا سمر بدوی را آزاد کرده و از پیگرد افراد تنها به دلیل انتقاد آنها از اقدامات عربستان در زمینه حقوق بشر خودداری کنند.

لازم به ذکر است «رائف بدوی» فعال عربستانی در سال ۲۰۱۲ به اتهام توهین به اسلام و راه اندازی پایگاهی در اینترنت دستگیر شده و در ماه می ۲۰۱۴ به ۱۰ سال زندان و هزار ضربه شلاق محکوم گردید.

بدوی در سال ۲۰۱۴ جایزه آزادی بیان سازمان گزارشگران بدون مرز را کسب نمود. حکم صادره علیه وی انتقادات گسترده کشورهای متعدد و سازمان های حقوق بشر را در پی داشت.

Author

About Author