عربستان مایه شرم و سرافکندگی جهان اسلام

یک روزنامه انگلیسی، عربستان سعودی را یک امپراطور شرور و فتنه انگیز خوانده یادآور شد که این کشور در جهان اسلام مایه شرم و سرافکندگی است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه انگلیسی «آی» طی مقاله ای؛ سعودی ها را یک امپراطوری شیطانی و لکه شرم آوری برای جهان اسلام توصیف کرده است.

این روزنامه ضمن محکوم کردن عربستان سعودی با اشاره به تغییرات مفید «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور از جمله حضور زنان در ورزشگاه ها و حق رانندگی؛ گفت این اصلاحات بسنده نیست زیرا شمار دانشگاهیان، روزنامه‌ نگاران، فمینست‌ ها و فعالان سیاسی در زندان‌ های سعودی بیشتر از هر زمان دیگری است.

این روزنامه در رابطه به ناپدید شدن «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی نوشته است که اگر مرگ این خبرنگار ثابت گردد هیچ خبرنگار دیگری در این کشور امنیت نخواهد داشت.

خاشقچی ۵۹ ساله تبعه عربستان بوده که پس از رفتن به امریکا؛ مقالات انتقادی در مورد عربستان سعودی در روزنامه واشنگتن پست نوشت.

گفته میشود این خبرنگار از سه شنبه هفته گذشته پس از آن که وارد قونسلگری عربستان در استانبول ترکیه شده دیگر بازنگشته است و مقامات ترکی احتمال کشته شدن وی را می دهند؛ اما سعودی ها این ادعا را رد می کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *