عربستان سعودی همچنان بر طبل جنگ در یمن می کوبد

Saudi-Yemen-mapدر جدیدترین اعلام مواضع عربستان سعودی، عسیری محدودیت زمانی آزادسازی تعز را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل پایگاه خبری بویمن، در اقدام غیر مسئولانه ی عربستان سعودی که نشان دهنده ی عدم وجود اراده ی سیاسی برای حل بحران یمن به طرق مسالمت آمیز و از درگاه دیپلماسی است، عسیری در اظهاراتی برای روزنامه ی مصری الیوم السابع با اشاره به افزایش عملیات های نظامی و گستردگی آن در ولایت تعز عنوان داشت، ائتلاف عربی مهلت حداکثر دو ماهه ای را برای آزادسازی کامل این ولایت در نظر گرفته است.

 

اقدامات دوگانه سعودی ها در حالی روی می دهد که اسماعیل ولد شیخ احمد به نمایندگی سازمان ملل در حال بررسی پایان دادن تهاجم به یمن از طریق مذاکره و گفتگوهای صلح با طرفین می باشد. طرحی که گروه های یمنی و جریان انصار الله موافق آن بوده اما با کارشکنی عربستان مواجه شده است. اقدامی که با توجه به مخالفت عربستان با به سرانجام نشستن آن مشخص می کند، عربستان از ابتداء دنبال حل بحران یمن از طریق مذاکره نمی باشد و آینده ی یمن را گروگان جنگ افروزی های خود نموده است.

این موضع گیری ها در حالی رسانه ای می شود که ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان، پیشتر بر اتخاذ راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به درگیری های یمن اصرار ورزیده بود. پارادوکس های سیاسی عربستان چنین سؤالاتی را مطرح می کند که آیا منطقه از این پس شاهد چند دستگی خاندان حاکم عربستان سعودی در دوگانگی اظهارات مقامات این کشور خواهد بود و یا اینکه از آغاز عربستان در موضع گیری های خود صداقت عمل نداشته است.

Author

About Author