عربستان سعودی از طریق پروازهای دپلوماتیک برای تروریست‌ها در سوریه سلاح ارسال می کند

یک روزنامۀ ایتالیایی به نقل از یک خبرنگار بلغاری خود نوشته است که عربستان سعودی از طریق یک شرکت هواپیمایی آزربایجانی به تروریست‌ها در سوریه سلاح ارسال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری به نقل ایرنا – روزنامه ایتالیایی ‘ایل جورناله’ به نقل از یک یک خبرنگار بلغاری نوشت ؛ عربستان سعودی بارها از بلغارستان انواع سلاح ها را خریداری و از طریق یک شرکت هوایی برای گروههای تروریستی در سوریه به ویژه النصره ارسال می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه «ایل جورناله» روز چهارشنبه نوشت که ‘دیلیانا گیتاندجیهوا’ خبرنگار بلغاری در گزارشی ثابت کرد که کشور عربستان سعودی از طریق پروازهای دپلوماتیک یک شرکت هواپیمایی آذربایجانی بنام ‘ Silk   Way Airlines ‘ تروریست ها در عراق و سوریه را تامین می کردند. این خبرنگار بلغاری در گزارش خود که شامل جزئیات دقیق می شود، تا حلب رفت جایی که در دستان تروریست های النصره همان سلاح هایی را دید که از بلغارستان عبور کرده بودند.

بر بنیاد گزارش خبرنگار بلغاری، عربستان حداقل ۲۳ بار از این ‘تاکسی های اسلحه’ میان سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی استفاده کرد.

به باور این خبر نگار عربستان این نوع سلاح ها را برای خود نمی خرد چرا که ارتش سعودی تنها از سلاح های غربی استفاده می کند و این سلاح ها با استانداردهای نظامی آن سازگاری ندارد.

روزنامه ایتالیایی می افزاید که « مشارکت ریاض در جنگ سوریه روشن است و توسط ترامپ نیز اثبات شده است. البته این سند جدید یک مهره دیگر را در این داستان قرار داد. ‘یحیی عباببنه’ در نشریه ‘مینت پرس’ نوشت که عربستان سعودی با کمک شاهزاده ‘بندر بن سلطان’ که در آن زمان رئیس سرویس های سری بود، حتی سلاح های شیمایی به شورشی ها، بویژه به تروریست های النصره ارسال کرده بود. »

ایل جورناله تصریح کرده ؛  اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که عربستان سعودی با کمک به تروریست ها قصد داشت دمشق پایتخت سوریه را با خاک یکسان کند.

در این گزارش همچنان آمده است که « روز ۱۸ مارچ ۲۰۱۳ (۲۸ حوت سال ۱۳۹۱) و چند روز پس از دومین سالگرد آغاز شورش علیه بشار اسد، دمشق موشک باران شد. هدف این موشک ها ضربه به کاخ ریاست جمهوری، فرودگاه پایتخت و یک پایگاه میزبان نیروهای امنیتی رژیم بود. دریک سند آژانس امنیت ملی آمریکا (Nsa) خوانده می شود که این حمله توسط ارتش آزاد سوریه بوقوع پیوست، اما برنامه ریزی آن از سوی سلمان بن سلطان شاهزاده عربستان سعودی صورت گرفته بود .
‘ با خواندن این سند، می توان اطلاعات مهمی را بدست آورد، برای مثال آمریکا از برنامه ریاض برای حمله ای باورنکردنی به پایتخت سوریه، اطلاع داشت ، هدف عربستان ، نورانی کردن دمشق با موشک ها و با خاک یکسان کردن فرودگاه پایتخت سوریه با ۱۲۰ تن مواد منفجره بود. ‘

این در حالیست که چند روز قبل وزیر دفاع سوریه اعلام کرد که در مقرهای گروه تروریستی داعش سلاح‌های ساخت کشورهای اروپایی و امریکایی پیدا شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *