عربستان به دنبال گسترش خشونت در سوریه

 مقامات کشور سوریه می گویند که عربستان سعودی به دنبال گسترش خشونت ها در سوریه است و این کشور با دادن پول و سلاح به تروریست هاخشونت در سوریه را تشدید می کند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، عمران الزعبی وزیر اطلاعات سوریه با انتقاد از دخالت های عربستان سعودی در تشدید بحران جاری در کشورش گفت: دلیل اصلی خشونت ها در سوریه اسلحه و اموالی است که ریاض در اختیار تروریست های وابسته به خود قرار می دهد.

آقای الزغبی در پاسخ به اظهارات روز گذشته وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه سوریه سرزمین اشغالی و فلسطین سرزمین آزاد است،گفت دیپلماسی سعودی که از پیروزی های ارتش سوریه بر ضد مخالفان دست وپای خود را گم کرده است قادر نخواهد بود نماینده ملت دوست و برادر عربستان باشد .

وی خاطرنشان ساخت که چنین اظهارات در راه حل های سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه  هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

وزیر اطلاعات سوریه افزود: بر سعود الفیصل که در سخنان خود سوریه را سرزمین اشغالی و فلسطین را سرزمین آزاد خوانده است هیچ حرجی نیست، زیرا حافظه ضعیف و توهمات خیالی بر سخنرانی اش غلبه داشت.

الزغبی تاکید کرد که دلیل اصلی خشونت ها در سوریه عربستان است که از تروریست های وابسته به خود با پول وسلاح حمایت می کند ودستش آغشته به خون مردم سوریه است .

این مقام مسئول کشور سوری تاکید کرد که خیال بافی های فیصل در مورد آینده سوریه و نقش عربستان در آن توهمی بیش نیست و در مقابل سوریه با مردم و ارتشش که کشوری عظیم به شمار می رود، عربستان کشوری کوچک است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *