عربستان به دنبال  راه اندازی جنگ اقتصادی در یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن بیان اینکه عربستان به کمک متحدانش در برابر راه حل افزایش ارزش ریال سنگ اندازی می کنند افزود سعودی ها در پی  جنگ اقتصاد در یمن هستند.

به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه، محمد علی حوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن صبح امروزسه شنبه ۱۷ میزان با اشاره به اینکه عربستان و متحدانش در روند افزایش ارزش ریال  سنگ اندازی میکند گفت: سعودی ها ادعا دارند که ۱۱.۸ میلیارد دالر به بانک مرکزی یمن علاوه کرده اند اما کجاست این پول؟ در کجا و چی عرصه ای به مصرف رسیده است و چرا نتواست باعث ثبات ریال شود؟

ضمن این رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با ارسال نامه ای به فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن خواهان ایجاد یک مکانیزمی مشخص برای ارایه کمک های پولی به مردم این کشور شد.

محمد علی حوثی پیشنهاد داد برای جایگزینی مواد غذایی حساب بانکی به خانواده های نیازمند ایجاد شود تا از طریق حساب بانکی به صورت بی واسطه کمک مالی شوند.

با این وجود سازمان ملل متحد هشدار داده است که به دلیل کاهش نرخ ریال در یمن بیش از سه میلیون تن به خطر گرسنگی روبه رو اند.

کشور یمن در حالی با جنگ اقتصادی مواجه است که تجاوز ائتلاف سعودی و هم پیمانانش به این کشور تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی و خسارات مالی فراوان در این کشور شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *