عربستان برای جبران شکست خود در یمن، به مزدوران «آکادمی» رو می آورد

12834554_568294346665080_2051922097_nضاحی خلفان، فرمانده پولیس شهر دبی با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر، از جزئیات توافق همکاری میان شرکت امنیتی آکادمی که پیشتر با نام بلک واتر شناخته می‌ شد با محمد بن سلمان آل سعود، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان پرده برداشت.

بر اساس این اطلاعات گفتگوهای مستقیم عربستان با اریک پرنس مؤسس شرکت امنیتی آکادمی که هم اکنون مقیم امارات است و کریگ نیکسون مدیر فعلی آن با وساطت شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولی‌عهد و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده‌ی عربی صورت گرفته است.

فشار اذهان عمومی به دنبال ناکامی عملیات موسوم به طوفان قاطعیت به رهبری عربستان سعودی در تحقق اهداف مد‌نظر از آن پس از گذشت یک سال از تجاوز نظامی به یمن، ریاض را به کار گرفتن ۱۴۰۰ مزدور «آکادمی» در توافقی ۵۳۹ میلیون دالری وادار کرده است.

بنا به خواسته‌ی ریاض این مزدوران علاوه بر هدف قرار دادن ارتش ملی و کمیته های مردمی یمن، مسئولیت ارعاب قبائلی که زیر بار تطمیع و تهدید عربستان را نرفته و بر حمایت از نیروهای انقلابی کشور تأکید کرده اند را برعهده دارند. عربستان همچنین متعهد گردیده با اعمال نفوذ خود از هر گونه اقدام شاخه‌ی سازمان تروریستی القاعده در یمن علیه مزدوران «آکادمی» جلوگیری کند.

به گفته‌ی خلفان در صورت کشته شدن هر یک از مزدوران آمریکایی «آکادمی»، عربستان موظف به پرداخت ۳۰۰ هزار دالر است در حالی که این مبلغ برای نیروهای محلی ۳۵ هزار دالر و برای مزدوران از سایر ملیت‌ها ۱۵۰ هزار دالر خواهد بود.

Author

About Author