شیخ نمر و ۴۶ تن دیگر در عربستان جام شهادت را نوشیدند

نبذه عن حیاه الشیخ نمر باقر النمر+مقطع فیدیو من خطاباتهوزارت امور داخله عربستان سعودی در یک عمل ناشایسته صبح امروز شنبه (۱۲ جدی) اعلام کرد که حکم اعدام ۴۷ نفر از جمله “شیخ نمر النمر” رهبر شیعیان در این کشور به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شیخ نمر یکی از رهبران شیعیان مدتی است که از سوی عربستان سعودی در نظارت بود و دادگاه این کشور آقای شیخ نمر را به عدام محکوم کرده بود.

آیت الله نمر در هشتم جولای ۲۰۱۲ به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.

نیروهای امنیتی سعودی قبل از بازداشت شیخ نمر، موتر وی را تعقیب کرده و به سویش تیراندازی کردند، که در نتیجه آن، شیخ نمر به شدت مجروح گردید.

با این حال دادگاهی در عربستان سعودی در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ با مطرح کردن اتهامات ادعایی “فتنه انگیزی در کشور” حکم اعدام آیت الله نمر را صادر کرد.

محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد که خود خلاف قوانین داخلی عربستان سعودی و بین المللی است.

دادگاه محاکمه آیت الله نمر در مارچ ۲۰۱۳ آغاز شد و دادستانی کل عربستان در آن زمان با متهم کردن وی به فتنه انگیزی، اعدام ایشان را خواستار شد.

بازداشت این عالم برجسته شیعه، موج اعترضات گسترده ای را در شرق عربستان در پی داشت که نیروهای عربستانی در جریان این اعتراضها چندین جوان را به ضرب گلوله شهید و یا مجروح ساختند.

Author

About Author