عربستان آخرین گذرگاه مرزی خود را با قطر بست

عربستان برای افزایش فشار به قطر آخرین گذزگاه مرزی خود را با این کشور که تنها راه ارتباطی قطر با خارج بود به صورت کامل بست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از العالم، اداره گمرک عربستان در بیانیه ای اعلام کرد، بنا به دستورات مقامات این کشور مرز «سلوی» به صورت کامل بسته شد.

در نیمه جون ۲۰۱۷، مهلت ۱۴ روزه عربستان به قطری‌ها برای ترک این کشور پایان یافت و مرز «سلوی» که در مقابل آن گذرگاه مرزی «ابوسمره» در قطر قرار دارد بسته شد. این گذرگاه در زمان حج باز شده بود.

پنجم جون امسال (۲۰۱۷) عربستان به همراه بحرین، امارات و مصر قطع روابط خود را با قطر اعلام و این کشور را محاصره دریایی، زمینی و هوایی کردند، قطر از آن پس با کمک ایران پروازها و همچنین واردات کالای خود را ادامه داده است.

پس از اینکه عربستان به همراه مصر، بحرین و امارات روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با قطر در ماه جون قطع کردند، گذرگاه مرزی سلوی بسته شده بود.

عربستان، مصر، بحرین و امارات، پنجم جون ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

این چهار کشور، پنجم جون ۲۰۱۷ در بیانیه‌های جداگانه قطع روابط دیپلماتیک خود را با قطر اعلام و تحریم هایی علیه این کشور وضع کردند. این کشورها، قطر را به همسو نبودن با جریان عربی به رهبری ریاض متهم کرده‌اند.

پس از آنکه عربستان و کشورهای همسو شروطی را برای بازگشت روابط با دوحه به سطح قبلی مطرح کردند، امیر قطر ضمن رد این شروط اعلام کرد که دوحه با شرط عدم دخالت در امور داخلی و پرهیز از دیکته و تحمیل خواسته ها آماده مذاکره با عربستان و همپیمانانش است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *