عربستان‌سعودی به زنان اجازه ورد به ورزشگاه‌ها و سینماها را میدهد

کشور عربستان سعودی در تازه ترین گزارش رسمی خود اعلام کرده است که به زنان در این کشور اجازه ورد به برخی از ورزشگاه‌ها را در شروع سال نو میلادی میدهد.

به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه، این بخشی از کارهای عربستان به منظور کاهش محدویت زنان در این کشور است.

این اعلامیه پس از آن صادر میشود که ماه قبل یک اعلامیه دیگر به منظور صادر کردن جواز راننده‌گی به زنان صادر شد که واکنش‌های را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان بخاطر جواز راننده‌گی زنان نوشته بود که «چطور شد که به یک باره چیزهای که حرام پنداشته می‌شد حلال شد»

تازه‌ترین بیانیه هیات ورزشی عربستان به ‌موازات اقدام‌هایی‌ است که محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان، در رابطه با سند ۲۰۳۰ یونسکو در پیش گرفته و مجموعه‌ای از اصلاحات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می‌گیرد.

این در حالیست که زنان در عربستان سعودی، تا بحال برای آموزش، سفر و دیگر فعالیت ها اجازه ولی خود را نیاز دارند.

همچنان هفته گذشته کشور عربستان به یک روبات بنام «سوفیا» شهروندی دارد و که این کار عربستان هم واکنش‌های را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت که بعضی‌ها نوشته بودند که «به انسان‌ها شهروندی نمی‌دهند اما به روبات‌ها میدهند»

چاه‌ها نفت عربستان در حال خشک شدن است و این کار عرب‌ها را نگران ساخته است، به گفته آگاهان این کارهای عربستان به یک عمل پیشگیرانه می‌ماند و شهرک «نئوم» را که قرار است بسازند هم گفته می‌شود که به یک مرکز سیاحتی و توریستی برای جهان تبدیل خواهد شد.

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *