عراق خواستار پاسخ عربستان مبنی به حمایت شهروندان سعودی از داعش شد

77934849-5be7-4d5a-8b8a-6f3a7c17e73c_16x9_788x442وزارت خارجه عراق پس از اعلام وزارت داخله عربستان مبنی بر کمکهای شهروندانش به گروه تروریستی داعش از ریاض خواستار در این رابطه پاسخ شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ،سخنگوی وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه به خبرگزاری ‘الفرات نیوز’ گفته است که وزارت خارجه عراق مساله حمایت شهروندان سعودی از داعش در فلوجه را به طور جدی پیگیری خواهد کرد و در انتظار پاسخ ریاض در این باره است.

‘احمد جمال’ اضافه کرد که برنامه های خیریه به بهانه کمک به مردم فلوجه در حقیقت برای کمک به گروه تروریستی داعش است که با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و اصول حسن همجواری منافات دارد.

وی گفت که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بر عدم کمک به گروه تروریستی داعش تاکید کرده است و در همین راستا خواستار پاسخ ریاض هستیم تا بدانیم آیا این کمک کنندگان شهروندان سعودی هستند که در این صورت بایستی بازخواست شوند و اگر اتباع غیر سعودی هستند باید از عربستان بیرون رانده شوند.

وزارت داخله عربستان چندی پیش اعتراف کرده بود که برخی از شهروندان سعودی از طریق برنامه های خیریه به گروه تروریستی داعش در داخل فلوجه کمک می کنند.

ریاض چندی پیش یک محموله کمک انسانی برای آوارگان فلوجه ارسال کرده بود که دولت عراق نسبت به آن تردید داشت و بعد از تفتیش محموله، رسانه های عراقی فاش ساختند که در بین محموله ارسالی، پاره ای مواد کشف شد که با ترکیب با مواد دیگر تبدیل به مواد انفجاری می شود.

دولت عراق بخشی از این مواد را ضایعات اعلام کرد اما سفیر عربستان در بغداد با اعتراض به این برخورد بغداد، مدعی شد که بخشی از این مواد براثر سوء انبار، دچار ضایعات شده است.

Author

About Author