ملا عبدالمنان نیازی: آماده مذاکرات صلح با دولت افغانستان هستیم

151107174215_mullah_mannan_640x360_bbcملا عبدالمنان نیازی، یکی از رهبران ارشد شورشیان طالب برای انجام مذاکرات صلح با دولت اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ملا عبدالمنان نیازی در جمع ۲۰۰ تن از طرفدارانش گفت: با اینکه جناح وی هیچ اعتماد و ایمانی به دولت وحدت ملی ندارد اما حاضر به انجام مذاکره با مقامات افغان است.

 آسوشیتدپرس نوشت: رهبر شاخه انشعابی شورشیان طالب همچنین خواستار اجرای قوانین اسلامی و خروج نیروهای خارجی از افغانستان شد.

 جناح اصلی شورشیان نیز این خواسته را مطرح کرده اما اعلام کرده در صورتی در مذاکرات صلح شرکت می کند که خواسته هایش برآورده شود.

 نیازی معاون ملا محمد رسول است که با ایجاد شکاف در بین شورشیان طالب، تابستان سال گذشته، از سوی اعضای ناراضی شورشیان به سمت رهبر این گروه انتخاب شد.

نیازی پیش از این در گفت‌وگو با رسانه‌ها، رهبری هیبت‌الله آخندزاده را قابل قبول ندانسته و گفته بود: هیبت الله ساکن ولایت قندهار است و عضو کابینه منصور می‌باشد. وی در بین مردم افغانستان شناخته شده نیست.

این در حالی است که «بیرس ریدیل»رییس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفته است که ملا هبت الله آخندزاده رهبر جدید شورشیان طالب علاقه‌‌ای به گفت‌وگوهای صلح ندارد.

به گفته‌ی رییس پیشین سیا، ملا هیبت الله آخندزاده تنها به فکر راه اندازی حملات نظامی است و امکان افزایش خشونت‌ها در فصل جنگی سال جاری در افغانستان وجود دارد.

ملا هیبت‌الله آخندزاده هفته‌ پیش از سوی طالبان به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شد.

Author

About Author