عبدالمعروف تفکری استاد دانشگاه تخار بازداشت شد

مقام های محلی ولایت تخار از بازداشت عبدالمعروف تفکری استاد دانشگاه تخار توسط ریاست امنیت ملی این ولایت خبر می دهند.

سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار به خبرگزاری خاورمیانه گفت، بر اساس اظهارات آقای تفکری که در آن جهاد در برابر خبرنگاران را جایز دانسته بود و موضع گیری های خبرنگاران تخار و نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران این شخص دیروز پنجشنبه ( ۲۵ قوس ) از سوی ریاست امنیت ملی این ولایت بازداشت شده است.

آقای تیمور می گوید، وی بخاطر بازپرس در رابطه به این اظهاراتش به دادستانی معرفی می شود.

این درحالیست که  دو روز قبل خبرنگاران تخار با صدور قطعنامه ی خواستار بازداشت این استاد دانشگاه شده و اظهارات وی را مغرضانه خوانده بودند.

شفیق پویا مسؤل اتحادیه ژورنالستان تخار به خبرگزاری خاورمیانه گفت، اگر این شخص از سوی نهادهای عدلی و قضایی مورد بازپرس قرار نگیرد مفکوره بدبینی با خبرنگاران و مفکوره افراطگرایی در ولایت تخار گسترش میابد و روند اطلاع رسانی درین ولایت به چالش مواجه خواهد شد.

بگفته آقای پویا پیش ازین نیز این شخص اظهارات این چنینی در رابطه به فعالین مدنی، زنان و خبرنگارن داشته و تلاش کرده است که بدبینی ها را در برابر این قشر در نزد مردم ترویج کند.

وی همچنان گفت، عبدالمعروف تفکری بنابر اتهامات وارده در مورد بدرفتاری با دانش آموزان دختر و فساد اخلاقی از سوی والی تخار به دادستانی معرفی شده بود که پرونده اش بدون بررسی بسته شد.

سخنگوی والی تخار نیز تایید می کند که این شخص بنابر اسناد ارایه شده به دادستانی معرفی شده بود؛ اما بنابر مداخله برخی افراد پرونده اش بدون بررسی بسته شده است.

آقای تیمور می گوید این بار این قضیه با جدیت کامل پیگیری می شود.

عبدالمعروف تفکری استاد دانشکده حقوق دانشگاه تخار در اظهارات اخیرش جهاد در برابر خبرنگاران را جایز دانسته و امیدواری کرده بود که تا دولت اسلامی یا داعش روی کار بیاید تا جزای آنان را بدهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *