عبدالله در پیام نوروزی: آماده هرگونه قربانی برای صلح هستیم

رئیس‌جمهور دولت همه‌شمول در پیام نوروزی و به مناسبت سال نو ١٣٩٩، تاکید کرد که برای رسیدن به صلح آماده هرگونه قربانی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتور عبدالله عبدالله در پیامی که امروز (۲۹حوت) به نشر رساند، تصریح کرد که سال جدید، سال تهدیدها و فرصت‌هاست.

در این پیام آمده است که “جشن باستانی نوروز و سال نو ١٣٩٩ هجری خورشیدی را به مردم افغانستان و ملت‌های حوزۀ تمدنی نوروز تبریک و تهنیت می‌گوییم.”

عبدالله اظهار داشت که سال نو خورشیدی، سال تهدیدها و فرصت‌ها است. ویروس کرونا همۀ جهان به ویژه کشور را تهدید می‌کند. مقابله با این ویروس، نیازمند تدبیر در سطح فردی و اجتماعی است.

به گفته وی، دولت با استفاده از امکانات دست داشته تلاش می‌ورزد که وضعیت به اضطرار نکشد و زندگی فلج نشود.

رئیس‌جمهور دولت همه‌شمول گفت: “همین‌طور همۀ شهروندان در برابر خود، خانواده و محیط‌شان مسوول هستند. مطمین هستیم که با همبستگی و ارادۀ جمعی می‌توانیم از پس این ویروس عالم‌گیر موفق به‌درآییم”.

وی با اشاره به پروسه صلح تاکید کرد که روند صلح به مرحلۀ حساسی رسیده است. مردم از جنگ ویرانگر خسته‌ شده‌اند و طرف‌دار ختم فوری خشونت و خون‌ریزی می‌باشند.

عبدالله می‌گوید: “ما از هیچ کوششی برای تحقق این آرزو و موفقیت روند صلح دریغ نکرده‌ایم. در این مرحله نیز برای تحقق صلح پایدار، سراسری، باعزت و عادلانه، حاضر به هرگونه همکاری، از خودگذری و قربانی هستیم.”

وی افزود؛ همان‌طوری‌که در روند سیاسی و انتخابات در مسیر خواست و ارادۀ ملت ایستاد، در پروسۀ صلح هم مطالبات مشروع و برحق افغان‌ها را دنبال خواهند کرد.

عبدالله خطاب به مردم گفت: “مسوولیت همۀ مردم به ویژه قشر سیاسی است که در تحولات پیش‌رو بر حفاظت و پاسداری از ارزش‌های کلان کشوری، منافع ملی، دست‌آوردهای مهم هژده ساله، از جمله قانون اساسی، آزادی بیان، رسانه‌های آزاد، جامعۀ مدنی پویا، آزادی‌ زنان و تحول بزرگ اجتماعی، بایستند و از آنان حراست نمایند.”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *