عبدالله خواهان توقف حملات راکتی پاکستان شد

عبدالله گلیرئیس اجراییه حکومت وحدت ملی، در واکنش به حملات راکتی نیروهای پاکستان بر خاک افغانستان، خواهان توقف این حملات شده و این رویکرد را به دور از نیت صادقانه کابل دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، امروز (۱۸حوت) در مراسم دومین سالگرد یادبود مارشال محمد قسیم فهیم گفت که باید حملات از آن سوی خط برای همیشه متوقف گردد.

به گفته وی، این حملات بیانگر ارزش‌های همسایه ‌داری و دوستی نبوده و مخالف نیت صادقانه افغانستان در برابر همسایه گانش است.

عبدالله گفت :«در رابطه به مسئله ای که در این شب و روز حاد شده، باید یادآوری کنم که انداخت‌های آنطرف خط باید یکبار قطع شود و برای همیشه.»

رئیس اجراییه افزود که وقتی مردم کشور به دلیل انداخت از آن طرف مرز، آواره می‌ شوند، اگر تا به حال صبر و تحمل صورت گرفته نباید به هیچ صورتی نادیده گرفته شود.

عبدالله اظهار داشت که نیت افغانستان در رابطه به دست دوستی که دراز کرده صادقانه است؛ اما در دفاع از کشور خود هم به حیث وظیفۀ ایمانی، دینی و ملی مکلفیت دارد.

این در حالی است که در روزهای گذشته نیروهای مرزی پاکستان منطقۀ سرحدی ولسوالی گوشته را هدف چند راکت قرار داده و شمار زیادی از شهروندان کشور این منطقه را ترک کرده اند.

پیش از این نیز حملات این چنینی از سوی نیروهای مرزی پاکستان صورت گرفته بود که تا حال عمل مقابل به مثل از سوی نیروهای مرزی کشور انجام نشده است.

این در حالی است که گفتگوهای مستقیم صلح نیز به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده و پاکستان یکی از طرف های موثر در این گفتگوها به حساب می آید.

Author

About Author