عبدالله خطاب به پولیس ملی، حمایت از ما مسئولیت پذیری از شما

دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان خطاب به پولیس ملی کشور گفته است “ما از شما حمایت می کنیم و  شما مسئولیت تان را در راستای تامین امینت انجام دهید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای عبدالله در سمینار سه روزه ای را که از سوی وزارت امور داخله کشور با حضور فرماندهان پولیس ولایات و شماری دیگر از منسوبین نیروهای امنیتی در کابل برگزارشده بود، سخنرانی کرد.

این سمینار روز سه شنبه با دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، نورالحق علومی وزیر امور داخله عنایت الله نظری سرپرست وزارت دفاع ملی، رحمت الله نبیل رییس عمومی امنیت ملی روسای کمیسیون های امنیت داخلی مجلس نمایندگان و مجلس سنا، سرپرست اداره مستقل ارگان های محل و فرمانده نیروهای ناتو درکابل برگزار شد.

رییس اجرایی، برگذاری این سمینار را ابتکاری عالی برای یافتن راه های حل مناسب در برابر چالش های موجود در کشور عنوان نمود.

وی از فرماندهان پولیس خواست تا مشکلات امنیتی را به صورت عملی مطرح و واقعیت های عینی جامعه را در میان گذارند تا پس از ختم این سمینار با روحیه ای عالی منسوبین پولیس ملی را آماده انجام وظایف شان نمایند.

رییس اجرایی حکومت همچنان و  با بیان اینکه به مردم افغانستان اطمینان می دهیم که در رفع چالش ها مقابله با تروریستان و مجرمین، پولیسی را داریم که از یکسو حمایت دولت را و  از جانب دیگر حمایت مردم را با خود دارند.

آقای عبدالله تاکید کرد: حکومت وحدت ملی هر گامی را که بر می دارد در راستای منافع ملی کشور و مردم است و نیروهای امنیتی افغانستان باید به وظایف شان ادامه داده و هیچ تزلزلی به خود راه ندهند.

به گفته رییس اجرایی، سیاست جلب همکاری جامعه جهانی و قدردانی از کشورهای کمک کننده ادامه خواهد داشت اما به هیچ کشوری حق وتو در سیاست های خارجی افغانستان داده نخواهد شد و در عین زمان منافع ملی افغانستان در بدل هیچ چیزی معامله نخواهد شد.

رییس اجرایی با ابراز این مطلب که مردم و حکومت افغانستان اطمینان کامل به رشادت و شجاعت نیروهای امنیتی و به خصوص پولیس ملی شان دارند تاکید کرد که همگان از نیروهای امینتی کشور حمایت می نمایند.

در همین حال نورالحق علومی وزیر امور داخله کشور  هدف  از برگزاری این سمینار را شریک ساختن برنامه ها و اولویت های کاری وی و  پرداختن به چالش ها و راه های مقابله با آنان و برنامه های عملیاتی و تامین امنیت در سراسر کشور عنوان نمود.

وی بار دیگر به توضیح و تشریح اولویت های کاری اش پرداخت و تامین امنیت ولایت های کشور، مسلکی سازی و ارتقای ظرفیت پولیس ملی احترام به رعایت حقوق بشر و کرامت انسانی حفاظت از سرحدات کشور مبارزه با فساد اداری و مواد مخدر مشمول اولویت های کاری وی بود.

آقای علومی با بیان اینکه حمایت جامعه جهانی را با خود داریم اما مسئولیت تامین امنیت مردم افغانستان بر دوش نیروهای امنیتی افغان است.

وی از  طالبان، شبکه تروریستی حقانی و داعش به عنوان گروه هایی یاد نمود که تلاش دارند تا امنیت و ثبات در کشور را برهم زنند که با مقاومت و شهامت نیروهای امنیتی به خصوص پولیس ملی نقش برآب و ناکام خواهند شد.

وزیر امور داخله در همین حال اعلام نمود که صدای پولیس باید بلند تر از صدای تروریست ها باشد زیرا آنان جز ایجاد وحشت چیزی برای گفتن ندارند در حالی که پولیس برای ثبات و صلح و آرامش مردم خود مبارزه می کنند و همین حقانیت پولیس را ثابت می سازد.

جنرال کیمبل فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفت: اولین فصل جنگ در افغانستان بدون حضور قوای ناتو آغاز خواهد شد و همین بزرگترین آزمون برای نیروهای امنیتی افغان محسوب می شود.

فرمانده عمومی قوای ناتو گفت: فصل جنگ نزدیک شده است او از ارگانهای امنیتی افغاستان خواست که خود را برای مقابله با شورشیان آماده سازنند.

همچنین عنایت الله نظری سرپرست وزارت دفاع ملی گفت: جنگ کنونی ریشه در بیرون از مرزهای افغانستان دارد و برای ریشه کن ساختن آن نیاز به حمایت جامعه جهانی داریم.

وی هماهنگی میان نیروهای امنیتی افغان را کلید موفقیت در برابر دشمنان کشور و مردم افغانستان عنوان نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *