عبدالله: تقلب، نتایج تقلب و اعلام نتایج تقلبی را نمی پذیریم

داکترعبدالله عبدالله از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری در منزلش اعلام کرد که نتایج انتخابات تقلبی را نمی پذیریم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای عبدالله خاطرنشان کرد که نتایج انتخابات برای مردم افغانستان تبدیل به مصیب شده و پروسه سیاسی در مورد نتایج انتخابات دور دوم و ایجاد حکومت وحدت ملی به بن بست رسیده است.

وی بار دیگر تاکید کرد که براساس توافق که میان دو ستاد در باره شمارش و بررسی آراء صورت گرفته بود عملی نشد و تیم مقابل طوری وانمود کرد که گویا تیم اصلاحات و همگرایی در انتخابات شکست خورده و حال دنبال چوکی خیراتی است.

او گفت: آرای  پاک از نا پاک جدا نشده، آرای تقلبی ابطال نشد،  سازمان ملل متحد و ناظرین ملی و بین المللی شاهد این رویداد بوده است و چندین بار شکایت خود را به مراجع رساندیم و پروسه بررسی آراء را به رسم اعتراض ترک کردیم، اما تیم مقابل و کمیسیون انتخابات همواره تلاش کرده و نخواستند آرای تقلبی برملا شود.

وی افزود که از سر نوشت بالا تر از یک میلیون رای که باید باطل اعلام می شد، خبری نیست و ما حکومت وحدت ملی را یک ضرورت برای مردم افغانستان می دانستیم و میدانیم، و این امر به معنی شکست تیم اصلاحات و همگرایی نبوده و نیست.

او گفت وقتی که در پروسه سیاسی توافق شده باید بر اساس آن عمل می سد و به آن متعهید می بودیم، اما پروسه سیاسی به بن بست رسید و مردم افغانستان حق دارند از ما سوال کند که چرا اینقدر وقت ضایع شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که هیچگونه معامله ای برای بدست آوردن چیزی صورت نگرفته و هدف از یک توافق سیاسی ایجاد حکومت وحدت ملی برای آینده کشور بود بنا براین ما طرفدار رای پاک مردم افغانستان هستیم و برنده انتخابات بودیم و هستیم.

او گفت: اگر طرف مقابل در موقعیت ما عمل می کرد حال در یک جای دیگر از مسایل سیاسی کشور قرار می داشتیم، انتخایات عادلانه را پیروزی مردم افغانستان میدانم و حال این پیروزی به طور جدی صدمه دیده است.

وی گفت، مردم در جاده ها ریختند و فقط خواستار حق خود شدند و هیچ برخورد بدی صورت نگرفت و چندین هفته ها در خیمه ها بسر بردند، شرایط را در نظر گرفتند صدای خود را بلند کردند که ما طرفدار خشونت نبودیم و خشونت را رد می کنیم و ما حق خود را از طریق گفتگو و مفاهمه بدست می آوریم.

عبدالله عبدالله افزود در مدت دو ماه گذشته روز های خوشی نداشتیم و حق بسیار واضح مردم تلف شد، حرف ما این است که چرا پروسه سیاسی به بن بست رسید و طرف مقابل حوصله ما را درک نکرده و آنها ادعا کردند که تیم اصلاحات و همگرایی شکست خورده و حال دنبال جایگاه خیراتی هستند.

عبدالله به تیم مقابلش هشدار داد که شما اگر در صدد فریب ما هستید موفق نمی شوید، ما فرزندان همین مردم افغانستان هستم و هرچی داریم از وطن خود ماست و از حق خود گذشتنی نیستم، این همه وقت که ضایع شد به معنی این است که مردم به حق خود برسند اما همه از وضعیت اقتصادی، امینتی کشور تشویش دارند.

وی بار دیگر تاکید کردکه تقلب، نتابج تقلب و اعلام نتایج تقلبی را را نمی پذیریم، و ما انتخاباتی دارای مشروعیت را میخواهیم و یک روز هم حکومت تقبلی را نمیخواهیم.

وی در ادامه با اشاره به هفته شهید گفت که فردا سه شنبه (۱۸ سنبله) سالروز شهادت قهرمان ملی است، نباید مسایل سیاسی امروز موضوعات هفته شهید تطابق داده شود و باید از شهدا سالهای و قرن یادآوری و گرامیداشت شود.

او در اخیر افزود که ما طرفدار زور و خشونت نیستیم و حرکت ما بر اساس منافع ملی کشور و خواست مردم که رای داده اند می باشد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *