عاید یک میلیاردی، کشاورزان از بابت فروش هندوانه در فراه

ریاست زراعت و مالداری ولایت فراه اعلام کرده است که کشاورزان در این ولایت طی سال جاری از بابت فروش و تولیدات ۲۵۰ هزار تن هندوانه، یک میلیارد افغانی عاید داشته اند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، انجنیر محمد جعفر کاظمی امر امور خدمات زراعتی ریاست زراعت فراه، با بیان این مطلب افزود که ارقام ذکر شده، در این ریاست ثبت گردیده است.
آقای کاظمی، هندوانه فراه را از نظر کیفیت و حجم در منطقه بی نظیر خوانده، افزود که  بطور اوسط، وزن هر هندوانه در این ولایت ۱۲ کیلوگرام  می باشد.
وی افزود: از ولایت فراه هندوانه به سایر ولایات کشور، پاکستان و ایران  صادر مى شود، اما مشخص نکرده است که امسال (۱۳۹۲) چه مقدار هندوانه از این ولایت به خارج صادر شده است.
کاظمی میگوید که سال گذشته، زارعین  به دلیل نبود بازار براى فروش متضرر شده بودند، اما امسال به دلیل بازار خوب، قیمت هندوانه نیز افزایش یافته است.
به گفته کاظمی سال گذشته، قیمت یک کیلو هندوانه یک افغانى بود، اما امسال یک کیلو پنج افغانى فروخته مى شود.
موصوف علاوه کرد که سال گذشته،  بیش از ۱۷ هزار هکتار زمین هندوانه کاشته شده بود که مجموعا ۵۴۴ هزار تن هندوانه به  دست آمده  ۱۵۰ هزار تن آن به خارج صادر شده بود اما در سال جارى از ۱۵ هزار ۳۰۰ هکتار زمین، ۵۰۵ هزار تن هندوانه به دست آمده و ۲۵۰ هزار تن آن به فروش رسیده است.
وى می گوید، سطح کشت هندوانه امسال نسبت به سال گذشته به دلیل متضرر شدن کشاورزان در سال گذشته، پایین آمده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *