یکی از عاملان کشتار دسته جمعی در ولایت غوربازداشت شد

نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، یک تن از عاملان کشتار دسته‌جمعی “۱۴ تن از غیرنظامیان” را در ولایت غور را شناسایی و بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حدود سه ماه قبل چهارده تن از غیرنظامیان توسط افراد مسلح مربوط گروه طالبان درمنطقه “جرنیک” قریه بادگاه، مرکز ولایت غور به شکل فجیع و بی رحمانه تیرباران شدند.

در میان کشته شده های ولایت غور زنان و کودکان نیز شامل بودند.

در همین حال نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی کشور در عملیات ویژه، اسامی “جان محمد” در پیوند به کشتار دسته‌جمعی در این ولایت را بازداشت نموده اند.

این فرد همچنین مسئولیت انتقال امکانات مالی تروریستان طالب را از کشور پاکستان به ولایت غور و فراهم سازی وسایل نظامی به گروه های تروریستی قوماندان فاروق و ملاعلاءالدین در دره مرغاب آن ولایت را به عهده داشته است.

جان محمد اعتراف کرده است که به دستور والی نام نهاد طالبان در ولایت غور، ۱۴ تن غیر نظامیان بی گناه را به تاریخ ۳/۵/۱۳۹۳ در منطقه “جرنیک” قریه بادگاه، مرکز ولایت غور به شکل فجیع و بی رحمانه به قتل رسانیده اند.

بر اساس معلومات مقام های ریاست امنیت ملی، این فرد، یک شهروند توریست کشور آلمان و راننده ای وی نیز به تاریخ ۲/۷/۱۳۹۰ در ولایت غور کشته است.

۳ تن از نزد آدم ربایان در ولایت فراه آزاد شدند

نیروهای امنیت ملی، ۳ نفر به شمول یک کودک ۷ ساله را که توسط آدم ربایان به منظورگرفتن پول در ولایت فراه ربوده شده بودند، از نزد آدم ربایان رها کرده و به فامیل شان تحویل داده اند.

۶ تن از تروریتسان در ولایت هلمند، کابل و بغلان دستگیر شدند

همچنین یک تن تروریست بمب گذار همراه با۱۰حلقه بمب ضد تانگ و۵۰۰ کیلو گرام مواد انفجاری از مربوطات ولایت هلمند بازداشت شده است.

چهار تن از تروریستان به شمول یک تن شهروند تاجکستان با ۱۰ فیر مرمی راکت انداز۱BM از مربوطات ولایت کابل و ۶ تروریست دیگر با سلاح و مهمات در ولایت خوست دستگیر شده اند.

نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی همچنان یک تروریست را با یک میل سلاح کلاشنیکوف، ۴ میل تفنگچه، ۳۰۰ فیر مرمی پیکا،۴۶۰ فیرمرمی میکاروف و ۱۱ فیر مرمی آرپی جی در ولایت بغلان دستگیر نموده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *