ظریف هرگز به پمپئو تماس نمی گیرد

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که امکان برقراری تماس تلیفونی با همتای امریکایی اش وجود ندارد و این اتفاق هرگز نمی افتد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، جواد ظریف در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» گفته است که «پمپئو هر زمانی که درباره ایران صحبت می‌ کند، به من توهین می ‌کند. چرا باید حتی به تماس او پاسخ بدهم؟»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اکنون امکان حل سریع بحران‌ های احتمالی بین ایران و امریکا وجود دارد، گفت: «خیر، چگونه می ‌توان از آنها جلوگیری کرد؟»

این اظهارات وزیر خارجه ایران اشاره ای به بازداشت ۱۰ ملوان امریکایی توسط ایران در آب‌ های این کشور در سال ۲۰۱۶ دارد.

از سویی هم، ظریف بعد از دیدار با مقامات پاکستانی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور گفت که ترامپ با اظهارات خودش نشان داده که اولا تاریخ نمی‌ داند، ثانیا مردم ایران را نمی شناسد، ثالثا در حال اثبات دروغ بودن ادعاهای ایشان و همکارانشان درباره حمایت از مردم ایران است.

به گفته وی، «ایشان (ترامپ) چند روز قبل گفت «پایان ایران خواهد بود»؛ ایران پایان ایشان را خواهد دید؛ اما ایشان هیچگاه پایان ایران را نخواهد دید. اگر کسی تروریست است، شخص آقای ترامپ است که مرتکب تروریسم اقتصادی شده است نه جمهوری اسلامی ایران که همواره در صف اول مقابله با تروریسم در این منطقه بوده و حمایت ما از مردم عراق و مردم سوریه در مقابله با تروریسم توسط این مردم بارها مورد قدردانی قرار گرفته و این یک واقعیت است که همه به آن اذعان دارند».

در عین حال، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که وقتی زمان صحبت فرا برسد، مطمئن هستند که همه ابزارها را در اختیار دارند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *