طی یک هفته بیش از ۱۲ هزار مهاجر به کشور بازگشته اند

?

وزارت مهاجرین و عودت گنندگان از بازگشت بیش از ۱۲ هزار مهاجر افغان در یک هفته گذشته از جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طی یک هفته گذشته۱۲ هزار و ۲۲۲ تن از مهاجرین افغان در کشورهای ایران و پاکستان به طور داوطلبانه و اجباری به وطن برگشته اند.

براساس معلومات وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، این افغانها از تاریخ ۲۴ الی ۳۰ سرطان سال روان از مرزهای پل ابریشم، اسلام قلعه، اسپین بولدک و تورخم وارد کشور شده اند.

بر اساس آمار ثبت شده در ادارات مرزی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در مدت یادشده، ۹ هزار و ۸۷۰ نفر مهاجر افغان از مرز پل ابریشم ولایت نیمروز، ۲ هزار ۹۱ نفر از مسیر تورخم ولایت ننگرهار، ۲۲۳ نفر از مسیر اسپین بولدک ولایت قندهار و ۳۸ نفر دیگر از مرز اسلام قلعه ولایت هرات به وطن برگشته اند.

این رقم نشان می دهد که مسیر اسپین بولدک ولایت قندهار و مرز اسلام قلعه ولایت هرات به دلیل وجود مشکلات مرزی میزبان کمترین مهاجر برگشت کننده بوده است.

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان(UNCHR) به هر عودت کننده دارای مدرک حدود ۲۰۰ دالر امریکایی و سازمان بین المللی مهاجرت(IOM) به بیش از ۹۰ فیصد خانواده های عودت کننده بدون مدرک از ۱۷۵ الی ۳۵۰ دالر امریکایی پول نقد جهت خدمات ترانسپورتی و به ارزش ۱۰۰ دالر امریکایی وسایل خانه مساعدت می نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *