طی یکی دو روز وزرای کلیدی حکومت معرفی می شوند

حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی  اعلام کرد که طی یکی دو روز آینده وزرای بخش امنیتی و اقتصادی حکومت وحدت ملی افغانستان معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با وجود اینکه نزدیک به سه ماه از ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان می گذرد هنوز هم رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت بر سر معرفی وزرای جدید کابینه به توافق نهایی نرسیده اند.

آقای محقق روز یکشنبه (۳۰ قوس) در یک نشست با بزرگان ولایت بلخ در کابل گفت که برای گزینش وزیران کابینه جدید تلاش زیاد به خرج داده شده و تلاش می شود که اشخاص خوب در کابینه جدید گماشته شوند.

این اظهارات معاون رئیس اجرایی حکومت در حالی مطرح می شود که تاخیر در اعلان کابینه حکومت وحدت ملی انتقادات شدید مردم و نمایندگان مجلس را به همراه داشته است.

عبدالرووف ابراهیمی رئیس مجلس در نشست عمومی روز شنبه این مجلس به حکومت مهلت یک هفته ای داد که تا وزرای پیشنهادی را هر زود تر به برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

پس از ایجاد حکومت وحدت ملی، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته بود که تا ۴۵روز پس از ایجاد حکومت کابینه را معرفی می کند اما با گذشت حدود سه ماه هنوز هم حکومت مؤفق نشده است که کابینه را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *