طوفان هشتگ «اسلحه های آمریکایی، یمنی ها را می کشد» به ۲۵۰ میلیون فرد رسید

12822007_1039293676131752_762761660_n

چهارشنبه ی گذشته فعالان ضد جنگ با راه انداختن هشتگ #اسلحه_های_آمریکایی_یمنی_ها_را_می کشد (USAWeaponsKillsYemenis#) طوفانی از توئیت ها را در میان کاربران آمریکایی شبکه ی اجتماعی توئیتر به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس آمار سایت توئیتر، پست های منتشر شده توسط کاربران این شبکه ی اجتماعی که تصاویر و مقالاتی را پیرامون نقش مخرب آمریکا در کشتار مردم یمن در عملیات های نظامی کشورهای موسوم به ائتلاف عربی به همراه داشته است توسط بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر مشاهده است.

اقبال فراوان کاربران آمریکایی این هشتگ را برای چندین ساعت در صدر توئیت ها و بازنشر های توئیتری قرار داد.

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ به حضور گسترده ی دولت اوباما در عملیات های نظامی منجر به کشتار غیر نظامیان در یمن اشاره کرد.

این گزارش ایالات متحده را به نقض حقوق بشر متهم و آن را در مسئولیت حملات کورکورانه ی هوایی رژیم عربستان سعودی شریک دانست.

در ۲۶ مارچ ۲۰۱۵ عربستان سعودی به همراه دولت های تابع خود در حاشیه ی خلیج و به دنبال سقوط دولت عبد ربه منصور هادی، حملات هوایی شدیدی علیه مؤسسات قانونی یمن و مواضع ارتش این کشور به راه انداخت. اصرار عربستان بر روی کار نیامدن دولتی مردمی که مصالح آل سعود در جنوب این کشور را به خطر می انداخت، با حمایت کامل ایالات متحده و بریتانیا همراه شد.

روزنامه وال استریت ژورنال، در مقاله ای با انتقاد از عملکرد دولت اوباما نوشت: «مشارکت آمریکا در عملیات های نظامی عربستان و تقدیم کمک های لوجستیک، ایالات متحده را به عنوان یکی از طرف های مسئول در نقض قوانین جنگی توسط نیروهای ائتلاف [عربی] قرار می دهد.»

Author

About Author